Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2012

Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για εξεταστική δεν αναζητά την αλήθεια αλλά μικροκομματικά οφέλη


(29-11-2012 Ομιλία του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της ΔΗΜΑΡ, Βουλευτή Αττικής, Βασίλη Οικονόμου, στη συζήτηση της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ για εξεταστική για το Μνημόνιο)


ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Το λόγο έχει ο κ. Οικονόμου, Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Προς ώρας θα γλιτώσουμε τα εκτελεστικά αποσπάσματα. Φεύγει η διμοιρία εκτελέσεως. Σας άρεσε; Πολύ ωραία! Γι’ αυτό το είπα.
Κύριε Πρόεδρε, νομίζω ότι η σημερινή συζήτηση πάνω στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και πολύ ωφέλιμη πρώτα από όλα για όλους εμάς που συμμετέχουμε εδώ στην Αίθουσα, αλλά και για τον ελληνικό λαό που παρακολουθεί -όσο παρακολουθεί- μέσα από το κανάλι της Βουλής, διότι ξεδιπλώνοντας την επιχειρηματολογία της κάθε πτέρυγα και οι πολιτικοί Αρχηγοί και οι Εκπρόσωποι κάνουν σαφές προς τον ελληνικό λαό πώς διαμορφώνεται η σημερινή συγκυρία.
Επιτρέψτε μου να κάνω ένα σχόλιο μόνο και μία παρατήρηση. Θα ήθελα να πω ότι άκουσα με προσοχή τον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κ. Τσίπρα. Τον βλέπω, όμως, τώρα τελευταία λίγο ντεφορμέ.
Επιτρέψτε μου να κάνω αυτήν την παρατήρηση: Βλέπω ότι δεν του κάθεται τίποτα. Και είδα σήμερα μία περαιτέρω αμηχανία στο λόγο του και στις τοποθετήσεις του.
Τον θυμάμαι πριν από λίγες ημέρες εδώ στο Βήμα, όπου ισχυριζόταν με απόλυτη πεποίθηση ότι τα χρήματα δεν θα έρθουν και μάλιστα -άκουγα με πολλή προσοχή το λόγο του- ότι τα χρήματα και οι υποχρεώσεις των δανειστών μας, οι οποίες ήταν υποχρεώσεις που έπρεπε να ολοκληρωθεί ένας κύκλος για να κατατεθούν –και ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες- δεν θα έρθουν επειδή δεν υπήρχε διαπραγματευτική ικανότητα της Κυβέρνησης, επειδή η όλη επιχειρηματολογία της Κυβέρνησης δεν ήταν αυτή που έπρεπε, και ότι ως αποτέλεσμα αυτής της αδυναμίας της κυβέρνησης συνεργασίας θα χάσουμε τη λεγόμενη «δόση». Πέρασαν μάλιστα και κάποιες ημέρες, οι προβλέψεις ήταν ότι τα χρήματα δεν θα έρθουν και μετά, τις μέρες που περνούσαν, βασανιστικά θα έλεγα, ακούγαμε όλοι αυτά τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ από τις τηλεοράσεις και απ’ αυτό το Βήμα να ισχυρίζονται ότι δικαιώθηκε η πολιτική θέση τους για τη μη διαπραγμάτευση και την αδυναμία αυτής της Κυβέρνησης. Δυστυχώς ή ευτυχώς,  τα χρήματα ήρθαν. Η αμηχανία τους, λοιπόν, μεγάλη! Και σήμερα μάλιστα, νομίζω ότι όλοι μας καταλάβαμε στοιχεία αυτής της αμηχανίας.
Άκουσα όμως και το δεύτερο στοιχείο που υποδηλώνει μια αμηχανία και μια κακή «αγωνιστική» επίδοση. Άκουσα τον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο να λέει «στήσατε ουσιαστικά το έργο, ώστε λίγες ημέρες πριν συζητηθεί η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ να έρθει η πρόταση του Αντεισαγγελέα κ. Παντελή στη Βουλή». Νομίζω ότι αυτή η αμηχανία ξεπερνάει τα όρια. Αυτή η έμμεση και υφέρπουσα κατηγορία, την οποία απευθύνετε, δεν είναι επιτρεπτή. Το καταλαβαίνω βέβαια ότι  όλο αυτό γίνεται επικοινωνιακά και σήμερα θα εξηγήσω στο λόγο μου ότι η σημερινή πρόταση είναι απλά και μόνο ένα επικοινωνιακό τέχνασμα, όταν έρχεται λίγες ημέρες μετά από μία πρόταση του Εισαγγελέως, και καθίσταται ουσιαστικά περιττή. Όμως τι να κάνουμε; Στην πολιτική έχουμε και το προβλέπειν,  έχουμε και τον σχεδιασμό, στην πολιτική έχουμε και το «όλα τα ενδεχόμενα να τα εξετάσουμε». Γι’ αυτό παίρνω το θάρρος να πω, παρ’ όλη τη βαθύτατη εκτίμηση που σας έχω, ότι βλέπω αστοχίες τελευταία και βλέπω να μην κάθεται τίποτα απ’ αυτά που έχετε βάλει στο σχεδιασμό σας!
Η σημερινή πρόταση από τη μεριά του ΣΥΡΙΖΑ είναι καθαρή πρόταση, δηλαδή στοχεύει στο να λάμψει η αλήθεια; Τις προηγούμενες ημέρες όσοι εκπρόσωποι των κομμάτων από μας συμμετέχουμε στη Διάσκεψη των Προέδρων, είδαμε το «ράλι», τον αγώνα δρόμου που έκαναν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες με τον ΣΥΡΙΖΑ για το ποιος πρώτος θα καταθέσει αυτήν την πρόταση. Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες δεν μάζευαν τις υπογραφές. Ο ΣΥΡΙΖΑ ωρυόταν –επικοινωνιακά πάντα- ότι στήνεται ένα παιχνίδι για να μην έρθει την ώρα που έπρεπε η πρόταση εδώ. Και η πρόταση ήρθε. Δυστυχώς, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες έχασαν σ’ αυτόν τον αγώνα. Ξαναπροσπάθησαν να κάνουν μία «προσπέραση». Άκουσα με ενδιαφέρον την πρόταση για τις τριάντα υπογραφές. Πάλι χάθηκε το έργο! Γιατί αυτή η υπόθεση θα χαθεί για τον κ Καμμένο εκ του ΣΥΡΙΖΑ. Όμως έχει μεγάλο ενδιαφέρον ποιος πρώτος θα καταθέσει την πρότασή του, για να πάρει τα εύσημα; Δηλαδή αυτό είναι που απασχολεί σήμερα τον ελληνικό λαό; Την πολιτική και ιστορική συγκυρία, όπως διαμορφώνεται τώρα, αυτό την απασχολεί ή η λάμψη της αλήθειας, το τι τελικά έγινε και γίνεται, κι αυτό να το κάνουμε ένα συμπέρασμα κι αυτό το συμπέρασμα να μας βοηθήσει να προχωρήσουμε μπροστά; Το θέμα είναι πώς θα «γκριζάρουμε» λίγο μία επιτυχία –λένε κάποιοι-, μία καλή εξέλιξη -όπως λένε κάποιοι άλλοι- ή μία δυνατότητα, όπως λένε κάποιοι τρίτοι, το να ολοκληρωθεί δηλαδή αυτός ο κύκλος της δανειακής σύμβασης, το να έρθουν χρήματα και να δούμε από εδώ και πέρα πώς αυτά τα χρήματα, τα 44 δισεκατομμύρια, θα αξιοποιηθούν; Άρα, όταν η αγωνία είναι μόνο το επικοινωνιακό, αυτό το οποίο πρέπει να φανεί -γιατί δεν μπορεί να έχει ουσία- τότε λυπούμαστε, αλλά δεν θα συμμετέχουμε σ’ αυτό το παιχνίδι.
Και όχι μόνο δεν θα συμμετάσχουμε, αλλά θα προσπαθήσουμε όσο μπορούμε και όσο περνάει από το χέρι μας και από το λόγο μας, να το αποκαλύπτουμε.
Κατάλαβα εδώ την πολύ μεγάλη προσπάθεια του κ. Τσίπρα, του κ. Παπαδημούλη, των σοβαρών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ να εστιάσουν τα όπλα τους επί του Φώτη Κουβέλη και να δείξουν και καλά μία αναξιοπιστία στο λόγο του. Ματαιοπονείτε! Θα κουραστείτε πάρα πολύ, τσάμπα. Γιατί πολύ σωστά διαβάσατε, κύριε Παπαδημούλη, στην REAL NEWS τη συνέντευξη του κ. Κουβέλη. Βεβαίως όμως δεν εννοούσε τη δική σας πρόταση.
Έχω τη γνώση -γιατί έχω μιλήσει μαζί του- ότι ο κ. Κουβέλης δεν κοιμάται και ξυπνάει με την αγωνία να υποστηρίξει τη δική σας πρόταση! Μιλούσε για τη δικογραφία. Μιλούσε για το αποτέλεσμα μίας δικαστικής διερεύνησης. Δεν μιλούσε για τη δική σας αγωνία να προλάβετε το ράλι με τους Ανεξάρτητους Έλληνες για το ποιος θα καταθέσει πρώτος την πρόταση. Ούτε μένει ξάγρυπνος ο Κουβέλης, o πολιτικός αρχηγός, για το αν θα έρθει συρόμενος πίσω σας για να πείτε «μπράβο μας! Κερδίσαμε ένα ράλι», γιατί δεν ξέρω πως αλλιώς να το χαρακτηρίσω.
Ο κ. Τσίπρας, που δεν είναι πλέον ο αρχηγός του 4% μιας Κοινοβουλευτικής Ομάδας οχτώ Βουλευτών, αλλά ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, έκανε ένα άλμα στο χρόνο γυρίζοντας πίσω δύο- τρία χρόνια. Ομιλώ για την Εξεταστική των Ομολόγων. Τα πράγματα δεν είναι ίδια για να τα συγκρίνει. Λάθος που μπήκε σε αυτή τη διαδικασία.
Καταλαβαίνω ότι υπάρχει μεγάλο «ζόρι», να το πω, μεγάλη δυσαρέσκεια, δυσφορία από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ για το γεγονός ότι η Δημοκρατική Αριστερά παραμένει όρθια, για το ότι γίνονται απανωτές μετρήσεις και όχι μόνο δεν χάνει ποσοστά, αλλά σταθεροποιείται και ανεβαίνει, προς έκπληξή σας. Καταλαβαίνω ότι υπάρχει μία δυσφορία, λοιπόν. Δεν βγαίνουν τα χαρτιά. Δεν βγαίνουν οι συνδυασμοί.
Έλεος όμως! Δεν μπορούμε να συγκρίνουμε μια δικαστική διαδικασία που ούτε καν είχε έρθει στη Βουλή τότε, με τα ομόλογα, με αυτή που έχουμε σήμερα. Ο Κουβέλης σας είχε πει κάτι πολύ απλό τότε: «Ας ξεκινήσουμε με το πολιτικό σκέλος την Εξεταστική». Σήμερα έχουμε, αγαπητοί συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, τη δικαστική διαδικασία. Τι πιο απλό από αυτό που είπε ο Εισηγητής μας κ. Τσούκαλης;
Είναι ξεκάθαρη η θέση, κύριε Υπουργέ, που εκπροσωπείτε την Κυβέρνηση και εσείς εκπρόσωποι της Νέας Δημοκρατίας και των άλλων κομμάτων. Δεν λαμβάνω υπ’ όψιν μου τον κ. Κασσή γιατί είναι ανεξάρτητος. Άρα, από το ΠΑΣΟΚ βλέπω ένα κενό μπροστά μου.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΟΥΤΣΗΣ: Δεν πειράζει.
ΖΩΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Ήσασταν εσείς στο ΠΑΣΟΚ …
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Συνεχίστε, κύριε Οικονόμου. Μην σας απασχολούν οι διακοπές.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Βλέπω ότι θα χριστείτε βιογράφος μου και σημειώνετε την ιστορία μου. Χαίρομαι γιατί είστε λαμπρή, αλλά ως εισαγγελεύς μας έχετε κουράσει εδώ μέσα. Κρατήστε το βιογραφικό και αφήστε τον εισαγγελέα. Επειδή θέλω να απευθυνθώ και στα άλλα κόμματα…
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΟΥΛΗΣ: Να γίνει τι με τη δικογραφία;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Αν θέλετε το λόγο, κύριε Παπαδημούλη, να τον ζητήσετε.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η δικογραφία, κύριε Παπαδημούλη, όπως γνωρίζετε, έχει έρθει. Θα την ανοίξουμε…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Κύριε Οικονόμου, μην ανταποκρίνεστε στις προκλήσεις από την άλλη πλευρά, σας παρακαλώ. Κάντε τη δουλειά σας.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Εγώ δεν έχω πρόβλημα. Δεν αντιμαχόμεθα εδώ, κάνουμε διάλογο και συζήτηση.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΟΥΛΗΣ: Για πείτε μας, λοιπόν.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η συζήτηση μπορεί να βγάλει κάποιο ενδιαφέρον αποτέλεσμα.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΟΥΛΗΣ: Πού και πότε…
 ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Αφήστε να ολοκληρώσω τη σκέψη μου. Ελπίζω να πιστεύετε ότι ανέβηκα στο Βήμα για να πω αυτή την πρόταση και να μην κάνω μια απλή συζήτηση.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΟΥΛΗΣ: Μόνο για το ΣΥΡΙΖΑ λέτε όμως.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει πάρει μια πρωτοβουλία. Δεν έχουμε υποχρέωση να την σχολιάσουμε, να την κρίνουμε γιατί είναι μία πολιτική πρωτοβουλία και επομένως έτσι θα την κρίνουμε;
Βλέπετε, λοιπόν, ότι δεν παριστάνω τον ντετέκτιβ Σαΐνη εδώ για να πω για CDS και όλα αυτά. Όλα αυτά δεν τα συζητάω. Εγώ σχολιάζω μία πολιτική πρωτοβουλία που πήρε ο ΣΥΡΙΖΑ. Γι’ αυτήν ερχόμαστε να μιλήσουμε εδώ.
Εμείς θεωρούμε ότι η προσπάθειά σας δεν είναι να λάμψει η αλήθεια. Είναι μία πολιτική πρωτοβουλία που πέφτει στο κενό. Γι’ αυτό την σχολιάζουμε και γι αυτό είστε, στη δική μου τουλάχιστον ομιλία, πρωταγωνιστές. Τώρα αναφέρομαι στις άλλες πτέρυγες της Κυβέρνησης και όχι γιατί αν δεν ψηφίζαμε ή ψηφίζαμε αυτή την πρόταση, θα έπεφτε η Κυβέρνηση. Δεν υπάρχει κανένα τέτοιο θέμα.
Εμείς λέμε κάτι πολύ απλό. Υπάρχει αυτή τη στιγμή ο φάκελος από τον Εισαγγελέα. Αυτός ο φάκελος πρέπει να διερευνηθεί και νομίζω πως δεν έχετε καμία αντίρρηση. Πάνω στα στοιχεία, λοιπόν, που θα προκύψουν απ’ αυτό το φάκελο, είμαστε ανοιχτοί –το είπε ο Εισηγητής μας, το λέω και εγώ, ο κ. Κουβέλης το έχει πει και στον Τύπο, δεν μπορεί να το πει πιο πολύ κάποιος- να διερευνήσουμε τις ευθύνες.
Κλείνω λέγοντας το εξής: Υπάρχουν, άραγε, ευθύνες για το Μάιο του 2010; Κοιτάξτε, εμείς είμαστε σταθεροί στις θέσεις μας. Η Δημοκρατική Αριστερά δεν δίνει κανένα συγχωροχάρτι και καμία λευκή επιταγή σε κανέναν. Αυτό το λέω, γιατί τα άκουσα από την κ. Κωνσταντοπούλου περί ανταλλαγμάτων, κλπ. Αυτά είναι συκοφαντίες και κακές κουβέντες να τις λέτε. Αυτά δεν είναι σωστά πράγματα.
ΖΩΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Αφού φτιάξατε θέσεις στο ΤΑΙΠΕΔ! Βάλατε έκτο μέλος στο ΤΑΙΠΕΔ!
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν είναι σωστά πράγματα να τα λέτε! Κυρία Κωνσταντοπούλου, αυτή δεν είναι καλή συμπεριφορά, διότι αδικείτε μία παράταξη η οποία είναι δύο ετών –δεν είναι μεγάλη η ιστορία της- αλλά όταν αυτή η παράταξη…
ΖΩΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Βάλατε έκτο μέλος στο ΤΑΙΠΕΔ! Πείτε μας γι’ αυτήν την έκτη θέση στο ΤΑΙΠΕΔ!
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Βλέπετε ότι δεν συμμετέχουμε στην Κυβέρνηση, δεν συμμετέχουμε στα Υπουργεία, δεν κυνηγάμε θέσεις! Έχουμε μία άποψη! Όταν βλέπετε μία τέτοια σωστή συμπεριφορά, δεν είναι σωστό από τη μεριά σας να συκοφαντείτε και να αφήνετε τέτοιες ερμηνείες και τέτοιες κουβέντες! Αυτή είναι κακή συμπεριφορά!
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Τέλος πάντων, θα τηρηθεί ο Κανονισμός λίγο;
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Εγώ, κύριε Πρόεδρε…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Μα, τι να κάνουμε τώρα;
ΖΩΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, μου απευθύνει το λόγο!
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Σας παρακαλώ! Βλέπω, όμως, ότι κι εσάς σας αρέσει!
Σας παρακαλώ, λοιπόν, κυρία Κωνσταντοπούλου και εσάς, κύριε συνάδελφε, να σταματήσετε!
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, μου αρέσει να υπάρχει μία ζωντανή συζήτηση, αλλά προστατέψτε με κιόλας!
Εμείς λέμε, λοιπόν, ότι ευθύνες υπάρχουν και είναι σαφέστατα πολιτικές. Αποδόθησαν άλλωστε από το λαό, καθώς ένα κραταιό κίνημα του 45% κατέληξε στο 12% και χθες είδαμε στα γκάλοπ ότι φθάνει στο 5%! Αν είναι και ποινικές οι ευθύνες, φυσικά θα κάτσουμε να το συζητήσουμε. Εμείς δεν θα δώσουμε συγχωροχάρτι!
Θα κλείσω τη συζήτηση και θα πω το εξής: Το όπλο παρά πόδας στην υπόθεση αυτή από τη Δημοκρατική Αριστερά!
(Χειροκροτήματα από τη Δημοκρατική Αριστερά)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Ευχαριστούμε.

Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2012

Να δώσουμε διέξοδο στους νέους μέσα από τον αθλητισμό




O Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βουλευτής Αττικής, Βασίλης Οικονόμου, συμμετείχε ως Κεντρικός Ομιλητής στην εκδήλωση της Δημοκρατικής Αριστεράς Μαγνησίας στο Βόλο με θέμα «Ο αθλητισμός στην εποχή της οικονομικής κρίσης». Κατά την επίσκεψή του στον Βόλο συναντήθηκε με τον Δήμαρχο, Πάνο Σκοτινιώτη και φορείς της πόλης.

Ο Βασίλης Οικονόμου τόνισε ότι η επίσκεψη εντάσσεται στο πλαίσιο πρωτοβουλίας της ΔΗΜ.ΑΡ. για την ανάδειξη θεμάτων που αφορούν την κοινωνική συνοχή, όπως ο αθλητισμός, ο πολιτισμός, η εκπαίδευση κ.α., θέματα από τα οποία μπορούν να προκύψουν προτάσεις διεξόδου από την κρίση. Η Αυτοδιοίκηση, μπορεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσπάθεια αυτή και ο Δήμος Βόλου έχει αναπτύξει σημαντική παρουσία σε καίριους τομείς δράσης, όπως είναι ο τομέας του αθλητισμού. Επισήμανε την υποχρέωση της Πολιτείας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να δώσουν διεξόδους στους νέους πολίτες μέσω του αθλητισμού. Στην ομιλία του δήλωσε ότι η ΔΗΜΑΡ, στο πλαίσιο των θεματικών δράσεών της, δίνει έμφαση στα ζητήματα του αθλητισμού, συζητεί με φορείς και πολίτες, καταγράφει προβλήματα σε κάθε περιοχή και θα καταθέσει τη δική της πρόταση για τον αθλητισμό, καθώς αυτός αποτελεί βασική κοινωνική ωφέλεια, ειδικά για τη νεολαία και τους πολίτες. Εφόσον η χώρα σταθεροποιηθεί οικονομικά, λαμβάνοντας τη χρηματοδότηση από τους εταίρους, οφείλει να προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις και αλλαγές τόσο στο πολιτικό σύστημα, όσο και στο παραγωγικό της κομμάτι, ενώ κατά την επικείμενη αναθεώρηση του Συντάγματος οφείλουμε να προβούμε σε μεγάλες μεταρρυθμίσεις αντιμετωπίζοντας όλα τα ζητήματα σε νέα βάση, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας σήμερα και στο μέλλον διασφαλίζοντας την κοινωνική συνοχή και κυρίως διασφαλίζοντας ένα καλύτερο αύριο για τα παιδιά μας

ΣΤΑ ΣΚΑΡΙΑ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΤΩΝ ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΘΛΗΤΩΝ – ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΩΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ


Σε απάντηση της ερώτησης (Αρ. Πρωτ. 3131/18-10-12) που κατατέθηκε από τον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βουλευτή Αττικής, Βασίλη Οικονόμου αναφορικά με τα ζητήματα διευκόλυνσης των αθλητών – πρωταθλητών, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κώστας Μουσουρούλης, μας απάντησε ότι το Υπουργείο παρέχει κάθε δυνατή και προβλεπόμενη από τον νόμο διευκόλυνση στους εν ενεργεία αθλητές – πρωταθλητές που εργάζονται σε υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος. Ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Γιάννης Ιωαννίδης, μας ενημέρωσε ότι το θέμα των διευκολύνσεων των διακρινόμενων εργαζόμενων σε δημόσιους φορείς, αθλητών υψηλού επιπέδου, είναι ένα θέμα που τον έχει απασχολήσει ιδιαίτερα από την πρώτη στιγμή και στις προθέσεις του Υπουργείου είναι να βρεθεί η χρυσή τομή, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία ώστε να πραγματοποιηθεί εξορθολογισμός προς το ευνοϊκότερο των διευκολύνσεων που χορηγεί η πολιτεία και οι εργαζόμενοι αθλητές να μπορούν να προετοιμάζονται επαρκώς, ενόψει της συμμετοχής τους σε πολύ υψηλές διοργανώσεις όπως είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες, τα Παγκόσμια και Πανευρωπαϊκά Πρωταθλήματα αλλά και οι φορείς που εργάζονται να μην στερούνται των υπηρεσιών τους.
Tέλος ο Υφυπουργός δεσμεύτηκε ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, το Υπουργείο θα φέρει ενώπιον της Εθνικής Αντιπροσωπείας νομοθετική ρύθμιση που θα επιλύει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εν ενεργεία Αθλητές – Πρωταθλητές.
Εκφράζουμε την ικανοποίησή μας για το γεγονός ότι μετά την ερώτησή μας στην Βουλή η Κυβέρνηση αναγνωρίζει την ανάγκη να παρέχεται κάθε δυνατή διευκόλυνση στους αθλητές- πρεσβευτές της χώρας μας στις διοργανώσεις που πραγματοποιούνται ανά τον κόσμο και θα προβεί στον απαραίτητο εξορθολογισμό των σχετικών ρυθμίσεων προκειμένου να εξαλειφθεί κάθε εμπόδιο που ισχύει σήμερα. Στις δύσκολες οικονομικές και κοινωνικές στιγμές που περνάμε όλοι μας χρειαζόμαστε αυτές τις διακρίσεις τόσο για να αισθανθούμε υπερήφανοι όσο και για να ακουστεί η χώρα μας στο εξωτερικό για θετικά επιτεύγματα. 

Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2012

Δόθηκαν τα πρώτα χρήματα στο Πρότυπο Οικοτροφείο «Άγιοι Ανάργυροι» μετά τις επίμονες παρεμβάσεις του Β. Οικονόμου


ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Ακολουθεί η με αριθμό 631/20-11-2012 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Αττικής της Δημοκρατικής Αριστεράς κυρίου Βασιλείου Οικονόμου προς τον Υπουργό Υγείας,  σχετικά με το Πρότυπο Ειδικό Οικοτροφείο «οι Άγιοι Ανάργυροι» στην Κάντζα Παλλήνης. 
Κύριε συνάδελφε, έχετε το λόγο για δύο λεπτά.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κυρία Πρόεδρε, είναι γεγονός ότι το ζήτημα που έχει φέρει η Δημοκρατική Αριστερά στη Βουλή, είναι ένα πάρα πολύ δύσκολο και ευαίσθητο θέμα, το οποίο όπως και να το δει κάποιος, απαιτεί από την Κυβέρνηση, από την πολιτεία, από το Κοινοβούλιο, από κάθε άνθρωπο ο οποίος έχει θέση ευθύνης σε αυτή τη χώρα, άμεσα αντανακλαστικά, άμεση αντίδραση και όλοι μαζί να πέσουμε πάνω σε αυτή την υπόθεση που αφορά «Τα πρόσωπα, τα οποία βρίσκονται σε μειονεκτική θέση αυτή τη στιγμή στη χώρα μας» Μιλάμε για το οικοτροφείο αυτό που βρίσκεται στην Κάντζα Παλλήνης και έχει ανθρώπους με νοητική υστέρηση, με αυτισμό, με σύνδρομο Down και με πολλαπλές ψυχοκινητικές αναπηρίες.
Το επισκέφτηκα το οικοτροφείο αυτό μαζί και με Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας  τον κ. Ντινόπουλο, την κ. Μαρτίνου και μιλήσαμε με τους γονείς, με το διοικητικό συμβούλιο, είδαμε τα παιδιά, είδαμε τους ανθρώπους, η κατάσταση είναι πάρα πολύ δύσκολη. Δεν θέλω να το κάνω μελό εδώ και να πω πολλά πράγματα, καταλαβαίνετε όμως, πόσο σημαντικό είναι για ένα οικοτροφείο πρότυπο που είναι ωραιότατο σαν υποδομή σαν εγκαταστάσεις σαν προσπάθεια αυτή τη στιγμή να αιωρείται στην ατμόσφαιρα η πιθανότητα διάλυσής τους, γιατί το κράτος, η πολιτεία δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της, δηλαδή ο ΕΟΠΥΥ δεν δίνει τα νοσήλια. Θέλω να πω ότι είναι ιδιωτικού δικαίου και ότι είναι χρηματοδοτούμενο από τους γονείς.
 Εγώ, κύριε Υπουργέ, λόγω των πολιτικών μου πεποιθήσεων είμαι πιο πολύ κοντά στο κοινωνικό κράτος που σημαίνει ότι θα ήθελα περισσότερο σε αυτές τις υποθέσεις να εμπλέκεται το κράτος. Δεν είμαι αρνητικός, όταν και οι ιδιώτες, δηλαδή οι γονείς, παίρνουν πρωτοβουλίες και μάλιστα με τα χρήματά τους συμβάλουν σε αυτές τις υποθέσεις. Εγώ σας φέρνω τώρα εδώ την συγκεκριμένη υπόθεση, όπως και μια άλλη υπόθεση που σας έχω καταθέσει για το εργαστήρι στα Άνω Λιόσια που λειτουργεί μαζί με το ίδρυμα Βουδούρη, που όπως ξέρετε είναι μια πολύ-πολύ σπουδαία προσπάθεια για τα παιδιά αυτά.
Έχει κατατεθεί τέσσερις φορές αυτή η ερώτηση και εν τω μεταξύ πρέπει να παραδεχθώ ότι ο κύριος Υπουργός ανταποκρίθηκε εν μέρει στο αίτημά μας να χρηματοδοτηθούν σε αυτούς τους μήνες, αυτά τα ποσά -και μιλάμε ούτε 300.000 ευρώ- τα οποία ρίχνουν έξω το οικοτροφείο. Έχει δοθεί ένα ποσό και πρέπει να το παραδεχθώ και να συγχαρώ για αυτή την ανταπόκριση, αλλά θα ήθελα μια τοποθέτηση, κύριε Υπουργέ, συνολικότερη. Ενδεικτικά φέρνουμε τις δυο περιπτώσεις για το οικοτροφείο Άγιοι Ανάργυροι και την περίπτωση του Εργαστηρίου στα Άνω Λιόσια,  αλλά όπως καταλαβαίνετε και ξέρετε και πολύ καλύτερα, είναι πάρα πολλές αυτές οι περιπτώσεις.
Είναι ένα πάρα πολύ μεγάλο κεφάλαιο για την κοινωνία μας για την πατρίδα μας και πρέπει να είμαστε πάνω όλοι σε αυτή την υπόθεση.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Σας ευχαριστούμε, κύριε συνάδελφε.
Στην ερώτησή σας θα απαντήσει ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Μάριος Σαλμάς.
ΜΑΡΙΟΣ ΣΑΛΜΑΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Καταρχήν, είναι πραγματικό το ενδιαφέρον του κ. Οικονόμου, τον οποίο το γνωρίζω τόσα χρόνια, είμαστε συνάδελφοι, και είναι πραγματικό το ενδιαφέρον για όλα τα θέματα της εκλογικής περιφέρειας του υπόλοιπου Αττικής, αλλά ιδιαίτερα για τα θέματα μερικών προνοιακού τύπου ιδρυμάτων, τα οποία πολλές φορές έχει αναδείξει στη Βουλή και έχει αναδείξει το δίκιο που έχουν αυτά τα ιδρύματα όσον αφορά τα αιτήματά τους.
Εγώ ήθελα να ευχαριστήσω τον κ. Οικονόμου για την κατανόησή του, γιατί πραγματικά τις δύο προηγούμενες φορές δεν είχε καταστεί δυνατόν να έρθουμε να απαντήσουμε στη Βουλή και η επιμονή του σε αυτό σημαίνει ότι πραγματικά παίρνει πάνω του προβλήματα της περιοχής του και γι' αυτό και εμείς και με αφορμή τον κοινοβουλευτικό έλεγχο από τον κ. Οικονόμου δρομολογήσαμε λύσεις που δεν είναι ολοκληρωτικές λύσεις, αλλά εν πάση περιπτώσει είναι λύσεις που δεν αφήνουν κάποια ιδρύματα, όπως είναι το ίδρυμα το οποίο αναφέρεστε στην Παλλήνη, να φτάσουν στα όρια τους.
Με αφορμή την ερώτησή σας ήθελα να κάνω μια μικρή αναφορά στα προβλήματα που έχει στη χρηματοδότηση και στην εξόφληση των απαιτήσεων που έχουν οι πάροχοι από τον ΕΟΠΥΥ. Ο ΕΟΠΥΥ έγινε από τα μητρικά ταμεία, το ΙΚΑ, τον ΟΑΕΔ, τον ΟΠΑΔ και τον ΟΓΑ. Αυτά τα ταμεία είχαν πολλές ανεξόφλητες υποχρεώσεις στο παρελθόν και κληρονόμησε και τα χρέη τους ο ΕΟΠΥΥ. Πολλές φορές δηλαδή λέμε για τον ΕΟΠΥΥ, ενώ ουσιαστικά δεν είναι ο ΕΟΠΥΥ, είναι τα χρέη που κληρονομήθηκαν από τα ταμεία.
Η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε μια διάταξη την περασμένη άνοιξη, η οποία λέει ότι χρέη των μητρικών ταμείων του ΕΟΠΥΥ που έχουν βεβαιωθεί και έχουν εκδώσει παραστατικά μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2011, αναλαμβάνει την υποχρέωση το κράτος, από τη δόση που θα πάρουμε από τους δανειστές, να εξοφλήσει ενάμισι δισεκατομμύριο από αυτές τις οφειλές.
Επειδή προφανώς, οι οφειλές είναι περισσότερες από το ενάμισι δισεκατομμύριο, η ίδια η νομοθεσία προέβλεπε ότι με κοινή υπουργική απόφαση θα προβλέπονται και οι εκπτώσεις με τις οποίες θα αποζημιώσει ο ΕΟΠΥΥ τα παλιά χρέη των μητρικών ταμείων.
Στη συνέχεια για το Νοέμβρη και το Δεκέμβρη του 2011 ο ΕΟΠΥΥ εκχώρησε χρήματα και πόρους από τα έσοδά του στα μητρικά ταμεία ώστε να εξοφλήσουν αυτές τις υποχρεώσεις. Στα πλαίσια αυτά εξοφλήθηκε ο Νοέμβρης και ο Δεκέμβρης και από αυτά τα ιδρύματα.
Ο ΕΟΠΥΥ είναι η συνένωση των κλάδων υγείας των ασφαλιστικών ταμείων και δεν έχει προνοιακό χαρακτήρα. Επειδή η πρόνοια πήγε στο Υπουργείο Εργασίας, με τη σημερινή Κυβέρνηση και η χρηματοδότηση των προνοιακών, κρατικών ιδρυμάτων πήγε στο Υπουργείο Εργασίας, το τοπίο για τα ιδιωτικά έμεινε λίγο θολό.
Επομένως, μέχρι να ξεκαθαρίσουμε το τοπίο και να αναλάβει το Υπουργείο Εργασίας που είναι πλέον το Υπουργείο που είναι υπεύθυνο για το κράτος πρόνοιας, είπαμε ότι ο ΕΟΠΥΥ θα πρέπει να στηρίξει αυτά τα ιδρύματα. Για το λόγο αυτό, είχε πληρωθεί ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος και δρομολογήθηκε η πληρωμή των υπόλοιπων τριών μηνών, του Μαρτίου, του Απριλίου και του Μαΐου.
Εν πάση περιπτώσει, δεν λύνουμε όλο το πρόβλημα. Επειδή, όμως -όπως πολύ σωστά επιμείνατε με την ερώτησή σας- δεν έπρεπε να αφήσουμε τα ιδρύματα να καταρρεύσουν, κάναμε το καθήκον μας.
Ευχαριστώ πολύ.
  ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια- Τσαρουχά):  Κι εγώ σας ευχαριστώ.
Κύριε Οικονόμου, έχετε το λόγο για τρία λεπτά, αν και απαντήθηκε, βέβαια, η ερώτηση. Ας μην πάρετε όλο το χρόνο, για να ολοκληρώσουμε.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όντως απαντήθηκε η ερώτηση. Θα ήθελα, μόνο να κάνω ένα γενικότερο σχόλιο.
Ευχαριστώ τον Υπουργό για τα καλά του λόγια και για την άμεση ανταπόκριση του Υπουργείου μέσω του Οργανισμού, βέβαια, που κάλυψε τουλάχιστον τους δύο μήνες του 2011 απ’ αυτούς που είχαν μείνει. Η δέσμευση ότι θα καλύψει και τους υπόλοιπους μήνες είναι ένα χαρμόσυνο μήνυμα, εν όψει και των δύσκολων ημερών αυτών.
Σας διαβεβαιώ ότι το θέμα αυτό το παρακολουθούν όλοι οι άνθρωποι αυτού του οικοτροφείου και βρίσκονται σήμερα στις τηλεοράσεις και περιμένουν μια κουβέντα για να ανοίξει λιγάκι η καρδιά τους, γιατί είναι πολύ δύσκολη η κατάσταση εκεί.
Δεν είναι μόνο αυτό το οικοτροφείο, όπως πολύ σωστά είπατε κι εσείς. Τα ζητήματα είναι ευρύτερα. Καταλαβαίνω ότι υπάρχει το ζήτημα, ποιος πλέον θα πάρει πάνω του όλα αυτά ιδρύματα. Βλέπω ότι επιλέγετε τη λύση του Υπουργείου Εργασίας και όλα τα προνοιακά θα πάνε εκεί, δηλαδή ένας φορέας θα ανταπεξέλθει και θα λειτουργήσει αυτές τις υποδομές.
Πιθανόν, πιστεύω ότι αυτή είναι  η καλύτερη λύση, έτσι όπως το βλέπω και το ακούω το θέμα. Ας πάρει κάποιος πάνω του την ευθύνη, ώστε να ξέρουν και οι άνθρωποι αυτοί -οι οποίοι δίνουν τη ζωή τους την ίδια γι’ αυτήν την προσπάθεια που κάνουν- ότι το κράτος, η πολιτεία μέσω ενός φορέα που λέγεται Υπουργείο Εργασίας και μέσω της  Γενικής Γραμματείας Πρόνοιας, έχει πάρει την ευθύνη να τους υποστηρίξει.
Ξέρετε, αυτά τα ιδρύματα, είναι ιδιωτικού δικαίου και είναι κινήσεις μη κερδοσκοπικές, οι οποίες είναι των γονέων. Οι γονείς, οι ιδιώτες έχουν το 70% και το 80% του βάρους πάνω τους. Όταν κάναμε την επίσκεψη αυτή, ήδη είχαν πληρώσει και είχαν συνεισφέρει οι γονείς 7. 000 ευρώ στην προσπάθεια να καλύψουν κάποια κενά. Οι άνθρωποι αυτοί είναι μεσαίας οικονομικής τάξεως -κάποιοι είναι και μικρότερης οικονομικής τάξεως, δεν είναι πλούσιοι άνθρωποι με την έννοια την κλασική ώστε να πούμε ότι έχουν αυτή τη δυνατότητα- και άρα καταλαβαίνετε ότι το υστέρημά τους δεν φτανει…
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Κυρία Πρόεδρε, πήρα όλο το χρόνο μου. Καταλαβαίνετε, όμως, ότι είναι πολύ σημαντικό το θέμα. Το Κοινοβούλιο πρέπει να γνωρίζει ότι δεν είναι ζήτημα μιας τοπικής ιδιαιτερότητας, δηλαδή, ότι πάμε να βοηθήσουμε ένα ίδρυμα της εκλογικής μου περιφέρειας. Παίρνουμε ενδεικτικά το ζήτημα αυτό.
Υπάρχει και η περίπτωση των Άνω Λιοσίων, όπως σας είπα, το Εργαστήρι. Εκεί, έχει γίνει πολύ σοβαρή δουλειά. Μάλιστα, εκεί υπάρχουν γονείς με καλύτερες οικονομικές δυνατότητες. Το ίδρυμα, επίσης, εκεί έχει καλύτερες οικονομικές δυνατότητες και έχει γίνει φοβερή δουλειά με τη στέγαση.
Πάρα πολλά παιδιά, πάρα πολλοί άνθρωποι εκεί έχουν ένα ικανοποιητικό, αξιοπρεπές επίπεδο ζωής. Αυτό δεν θέλουμε όλοι για τους ανθρώπους αυτούς; Και να μην τους ρίξουμε στον Καιάδα, όπως άλλες φιλοσοφίες, άλλες ιδεολογίες, άλλοι άνθρωποι έχουν πολλές φορές στην πορεία των αιώνων και της ανθρώπινης ιστορίας ζητήσει να κάνουμε γι’ αυτούς τους ανθρώπους. Εμείς ως ανθρωπιστές, ως άνθρωποι οι οποίοι θέλουμε μια τελείως διαφορετική προσέγγιση της ανθρωπότητας, θέλουμε αυτοί οι άνθρωποι να έχουν μια αξιοπρέπεια, μια σοβαρή αντιμετώπιση από την πολιτεία.
Κλείνω λέγοντας ότι περιμένω να δώσετε τις εντολές σας. Ξέρω ότι περιμένουμε τη λεγόμενη δόση και το λεγόμενο δάνειο που κάποιοι το υποτιμούν, για να μπορούν να καλυφθούν και τέτοια κενά. Εκτιμώ ότι θα υπάρχουν θετικές εξελίξεις σε αυτό το ζήτημα. Άρα, λοιπόν, παρακαλώ με τα χρήματα που θα έρθουν, από το κομμάτι που αναλογεί για πληρωμή υποχρεώσεων προς οφειλέτες του δημοσίου, να προηγηθούν αυτές οι περιπτώσεις.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Ευχαριστούμε κι εμείς, κύριε συνάδελφε.
Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο.
ΜΑΡΙΟΣ ΣΑΛΜΑΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας): Ακόμα και στις περιπτώσεις όπου το κράτος δεν μπορεί να αναλάβει πλήρως τη χρηματοδότηση του κράτους πρόνοιας, έχει υποχρέωση να αναγνωρίσει και να ευχαριστήσει δημόσια -και το κάνω εγώ σήμερα- την προσπάθεια και τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν φορείς, σύλλογοι, μη κερδοσκοπικά σωματεία, για να στηρίξουν το συνάνθρωπό μας, τους ανθρώπους που έχουν την ανάγκη του κράτους πρόνοιας και που η ζωή τους έφερε να μην μπορούν μόνοι τους να τα βγάλουν πέρα. Σας λέω ότι αναγνωρίζουμε αυτή την προσπάθεια όλων των ανθρώπων αυτών που στηρίζουν αυτά τα ιδρύματα.
Θα πω μόνο δυο λόγια με αφορμή την ερώτησή σας, γιατί στις κατ’ ιδίαν μας συζητήσεις πολλές φορές δείχνετε και την αγωνία σας γενικότερα για την χρηματοδότηση του ΕΟΠΥΥ και είχα δεσμευτεί ότι θα σας το απαντήσω.
Κοιτάξτε, ο ΕΟΠΥΥ την ώρα που δημιουργήθηκε, δημιουργήθηκε για να δώσει τα πάντα στους πάντες χωρίς να προβλεφθεί ποιος θα το πληρώσει αυτό το ποσό, το τίμημα. Έγινε εξίσωση προς τα πάνω όλων των παροχών όλων των ασφαλισμένων, ακόμη και των ταμείων που δεν είχαν σημαντικές εισφορές και ενώ μέχρι τώρα το σύστημά μας ήταν αναδιανεμητικού τύπου, κάποιοι πλήρωναν για να έχουν υπηρεσίες κάποιοι άλλοι, τώρα αυτοί που πλήρωναν και είχαν τη δυνατότητα περιορίστηκαν, οπότε δεν μπορεί να γίνεται αυτή η αναδιανομή.
Επομένως, αυτό δεν ελήφθη υπόψη όταν έγινε αυτή η μεταρρύθμιση του ΕΟΠΥΥ. Συμβασιοποιήθηκαν δαπάνες πολύ μεγαλύτερες από τις δυνατότητες των εσόδων με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ανεξόφλητες υποχρεώσεις. Είναι πάγια στρέβλωση του συστήματος υγείας στη χώρα μας, που με την αύξηση του χρηματοδοτικού κόστους και του δανεισμού των παρόχων, όταν δεν πληρώνονται από το κράτος για τις υπηρεσίες υγείας που παρέχουν, που δημιουργεί αύξηση των δαπανών.
Επομένως, εμείς τι κάναμε; Στο σκέλος των δαπανών πήραμε μέτρα μέσα σε τρεις μήνες 1,2 δις για την περιστολή των δαπανών. Δεύτερον, βελτιώσαμε το cash flow, τη ρευστότητα. Με κοινή υπουργική απόφαση ήδη ισχύει στη νομοθεσία του κράτους ότι οι ασφαλιστικές εισφορές για τον κλάδο υγείας των ταμείων έρχονται απευθείας στον ΕΟΠΥΥ. Αυτό βελτιώνει τη ρευστότητα. Αλλά για να μην κρυβόμαστε είναι υποχρέωση τώρα του κράτους να καλύψει στο σκέλος των εσόδων με ένα σημαντικό ποσό που είναι αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια τον ΕΟΠΥΥ για να μπορέσει να είναι βιώσιμος και να μπορεί να πληρώνει τους παρόχους.
Γιατί σήμερα, κύριε Οικονόμου, έχουμε τους φαρμακοποιούς που δικαίως ζητούν να πληρωθούν τα οφειλόμενά τους. Έχουμε ανθρώπους που εργάζονται στις κλινικές, στα διαγνωστικά κέντρα που δικαίως ζητούν κι αυτοί να εξοφλήσει ο ΕΟΠΥΥ τις υποχρεώσεις που έχει απέναντί τους. Έχουμε φυσιοθεραπευτές, έχουμε γιατρούς, έχουμε μια σειρά εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων που δουλεύουν στο χώρο της παροχής υπηρεσιών υγείας και που ζητούν ο ΕΟΠΥΥ να εξοφλήσει αυτές τις υποχρεώσεις.
Όμως, εμείς το καθήκον μας το κάναμε. Είναι υποχρέωση τώρα και του Υπουργείου Οικονομικών να βρεθεί τρόπος να στηριχθεί στο σκέλος των εσόδων, ώστε να αντιρροπιστεί η συνέπεια της βαθύτατης ύφεσης που διέρχεται η χώρα μας για πέμπτη-έκτη συνεχή χρονιά, όπου ουσιαστικά είναι η αύξηση της ανεργίας και η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, που είναι η κύρια πηγή εσόδων για τον ΕΟΠΥΥ.
Κατανοούμε όλους τους παρόχους, κατανοούμε όλο τον κόσμο που θέλει να πληρωθεί, αλλά εν πάση περιπτώσει δείχνουμε λίγη κατανόηση μέχρι η χώρα μας να πάρει τη δόση και να μπορέσει να υπάρξει ρευστότητα στην αγορά και να βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση και όλων των επιχειρήσεων στο χώρο της υγείας.
Σας ευχαριστώ.




ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΧΩΜΑΤΕΡΩΝ ΣΤΑ ΜΕΓΑΡΑ


Σε απάντηση της ερώτησης (Αρ. Πρωτ. 1328/5-09-12) που κατατέθηκε από τον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βουλευτή Αττικής, Βασίλη Οικονόμου αναφορικά με τη παράνομη χωματερή στα Μέγαρα, ο αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Σταύρος Καλαφάτης , μας παρέπεμψε σε έγγραφο της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος (ΕΥΕΠ) ΥΠΕΚΑ το οποίο μας ενημερώνει ότι με αφορμή την ερώτηση του Βουλευτή και του Δημοτικού Συμβούλου κ. Δέσκου, o Γενικός Επιθεωρητής της ΕΥΕΠ, κος Μέρκος, παρουσία και με την  συνδρομή Αστυνομικών του τμήματος Περιβαλλοντικής Προστασίας της Ελληνικής Αστυνομίας και εκπροσώπων της Περιφέρειας Δυτικής Αττικής, επισκέφτηκαν το Δασαρχείο Μεγάρων και πραγματοποίησαν από κοινού επίσκεψη στην περιοχή. Κατά την αυτοψία διαπιστώθηκε ότι πράγματι στην περιοχή έχουν αποτεθεί και επιχωματωθεί αστικά και βιομηχανικά απόβλητα άγνωστης προέλευσης και σύστασης σε άγνωστη έκταση και άγνωστο όγκο. Σε ότι αφορά την παρέμβαση του ΣΔΟΕ και τον εντοπισμό των οδηγών και ιδιοκτητών φορτηγών και την παραπομπή τους στην δικαιοσύνη, ο Υπουργός μας ενημέρωσε ότι μετά την δημοσιοποίηση της υπόθεσης και την ανωτέρω σχετική αναφορά του Δημοτικού Συμβούλου, δεν κατέστη δυνατόν να εντοπιστούν και να συλληφθούν επ’ αυτοφόρω οι εμπλεκόμενοι οδηγοί- ιδιοκτήτες των οχημάτων και ο διαχειριστής του χώρου. Παρά ταύτα όμως το Δασαρχείο Μεγάρων έχει εντοπίσει σε προγενέστερες αυτοψίες εμπλεκόμενους χωματουργούς, τα στοιχεία των οποίων έχουν συμπεριληφθεί στην σχηματισθείσα δικογραφία.
Ο Γενικός Επιθεωρητής της ΕΥΕΠ, κος Μέρκος, επίσης μας ενημερώνει ότι κατόπιν μακροχρόνιου ελέγχου από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου της παράνομης χωματερής του Δήμου Μεγαρέων στη θέση «Καμπία», βεβαιώθηκαν σειρά από παραβάσεις, μεταξύ αυτών και η διάθεση βιομηχανικών αποβλήτων. Υπήρξε σχετική εισήγηση για επιβολή προστίμου ύψους 394.000 € και ο σχετικός φάκελος διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών για διερεύνηση τυχόν αξιόποινων πράξεων. Μετά την ολοκλήρωση των Ελέγχων και τη δημοσιοποίηση της Πράξης Βεβαίωσης Παράβασης η ΕΥΕΠ δέχτηκε ανώνυμες αναφορές περί συστηματικής διάθεσης βιομηχανικών αποβλήτων επικίνδυνων και μη σε άλλη πλέον άγνωστη θέση στην ευρύτερη περιοχή των Μεγάρων.
Από την άλλη πλευρά, ο Υφυπουργός Οικονομικών, Γιώργος Μαυραγάνης, μας απάντησε ότι στο ΣΔΟΕ μέχρι σήμερα δεν υπάρχει τέτοια υπόθεση και δεν έχει διενεργηθεί σχετικός έλεγχος, παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με την Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος το ΣΔΟΕ διενέργησε άκαρπη αυτοψία και παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέταξε το δασαρχείο Μεγάρων έχει σχηματιστεί σχετική δικογραφία με εμπλεκόμενους χωματουργούς.
Είναι προφανές ότι στον Δήμο Μεγαρέων παρατηρείται συστηματική δημιουργία παράνομων χωματερών στην θέση όσων εντοπίζονται και κλείνουν. Είναι προφανές ότι στην ευρύτερη περιοχή δραστηριοποιούνται πολλοί επιτήδειοι οι οποίοι και απειλούν ευθέως την δημόσια υγεία, το δημόσιο συμφέρον και το περιβάλλον καθώς «οι δουλειές» φαίνεται να είναι αρκετά «επικερδείς». Είναι επίσης προφανές ότι υπάρχει «συστηματική ανοχή» από συγκεκριμένους φορείς των οποίων την ευθύνη πρέπει να ερευνήσει άμεσα η δικαιοσύνη.
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βουλευτής Αττικής, Βασίλης Οικονόμου, θα επανέλθει στο συγκεκριμένο ζήτημα απαιτώντας να καταρτιστεί κατεπειγόντως συνολικό σχέδιο αντιμετώπισης του φαινομένου της συστηματικής δημιουργίας παράνομων χωματερών στον Δήμο Μεγαρέων αλλά και σε όσους Δήμους της Αττικής παρατηρείται αυτή η πρακτική, τον εντοπισμό και την τιμωρία όλων των υπευθύνων και συμμετεχόντων καθώς και την αποκατάσταση κάθε περιβαλλοντικής ζημιάς που συντελέστηκε.


Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012

«ΑΜΕΣΑ ΕΠΙΔΟΜΑ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ»


(Ομιλία του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βουλευτή Αττικής, Βασίλη Οικονόμου, στην συζήτηση του Σχεδίου Νόμου «Εφαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης ανδρών και γυναικών κατά την  άσκηση αυτοτελούς επαγγελματικής δραστηριότητας – Εναρμόνιση της νομοθεσίας  με την Οδηγία 2010/41/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Ιουλίου 2010» Βουλή 21-11-2012)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Το λόγο έχει ο κ. Βασίλης Οικονόμου για δώδεκα λεπτά.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, νομίζω ότι ο κύριος Υπουργός έθεσε τη σημερινή νομοθετική πρωτοβουλία στη διάσταση που πρέπει. Δεν λύνει όλα τα θέματα. Λύνει κάποια θέματα όμως.
Άρα, λοιπόν, δεν έχει νόημα να συγκρίνεις μία νομοθετική πρωτοβουλία, η οποία είναι χρήσιμη, όπως και να το δει κάποιος, με μεγάλες νομοθετικές πρωτοβουλίες και μεγάλες νομοθετικές ενέργειες οι οποίες έρχονται στη Βουλή, αφορούν το πολυνομοσχέδιο ή τον Προϋπολογισμό. Αυτή η σύγκριση δεν είναι καθόλου ωφέλιμη. Και τα συμπεράσματα που πάμε να βγάλουμε από την παρουσία των Βουλευτών στην Αίθουσα μέσα από αυτό το κανάλι, θεωρώ ότι αδικούν κι εμάς τους ίδιους και αυτούς που θέτουν τα ζητήματα.
Η σημερινή νομοθετική πρωτοβουλία, κύριε Υπουργέ, ήταν χρήσιμη, γιατί έρχεται να καλύψει, ενσωματώνοντας την Ευρωπαϊκή Οδηγία, ένα υπαρκτό κενό. Μέχρι στιγμής στα ζητήματα της ισότιμης αντιμετώπισης ανδρών και γυναικών –θα έλεγα καλύτερα, των φύλων- ενώ αντιμετωπίζουμε τη μισθωτή δημόσια ή ιδιωτική εργασία των γυναικών, μας έλειπε το κομμάτι των αυτοαπασχολούμενων. Ήταν ένα έλλειμμα.
Η Ευρωπαϊκή Οδηγία αυτό σαφέστατα το προβλέπει. Η ελληνική νομοθεσία το ενσωματώνει. Κι έρχεται πλέον ο λογαριασμός. Πρέπει να εφαρμοστεί.
Είναι λογικές –κι εσείς το καταλαβαίνετε- οι ενστάσεις και οι αμφιβολίες για το αν θα εφαρμοστεί και πότε. Για το «αν» δεν το συζητάμε. Πιστεύουμε και δεχόμαστε την κυβερνητική –μέσω εσάς τουλάχιστον, όπως τοποθετηθήκατε- δέσμευση ότι αυτό θα γίνει.
Εγώ θα λάβω υπόψη μου την παρότρυνση που κάνατε προς τις κοινοβουλευτικές πτέρυγες και προς τον κάθε ένα Βουλευτή να πιέσουμε όλοι μαζί αυτό να γίνει πράξη, δηλαδή να υπενθυμίσουμε στο αμέσως επόμενο διάστημα στους δύο Υπουργούς να δώσουν την Κοινή Υπουργική Απόφαση. Και αυτό θα πράξουμε.
Βλέπω τη δική σας βούληση ως Κυβέρνηση, αλλά και ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας, να προχωρήσετε το ζήτημα, δηλαδή αυτές τις υπουργικές αποφάσεις, οι οποίες θα περιγράφουν συγκεκριμένα και τους φορείς και τον τρόπο και τα μεγέθη αυτών των επιδομάτων μητρότητας που αφορούν τις γυναίκες, οι οποίες, λόγω μητρότητας, μπροστά σε αυτό το ιερό καθήκον το οποίο καλούνται να φέρουν σε πέρας, αναγκάζονται ή να σταματήσουν την εργασία τους ή να θέσουν σε δεύτερη μοίρα τον εργασιακό τους και τον επαγγελματικό τους βίο.
Υπ’ αυτή, λοιπόν, την έννοια, καταλαβαίνετε ότι και η Δημοκρατική Αριστερά θα παρακολουθεί με τρόπο σταθερό και συνεπή τη δική σας πρωτοβουλία, όπως θα τη δούμε –και ελπίζω να τη δούμε- τους επόμενους μήνες.
Βέβαια, καταλαβαίνετε ότι στον Προϋπολογισμό του 2013 που ψηφίσαμε πριν από λίγες ημέρες, ένας Προϋπολογισμός ο οποίος έχει ενσωματώσει δημοσιονομικά μέτρα 9 δισεκατομμυρίων ευρώ, ένας Προϋπολογισμός που προσπαθεί να φέρει πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια τη συζήτηση στο επίπεδο του ισοσκελισμού του και του πρωτογενούς πλεονάσματος, το να προβλέψεις νέα έξοδα –εάν τα πούμε έξοδα, γιατί είναι δαπάνες και κόστη- μέσα από τα ασφαλιστικά ταμεία για τα επιδόματα μητρότητας για τις αυτοαπασχολούμενες γυναίκες, ίσως να δημιουργεί μία υποψία ότι πιθανόν και να μην γίνουν.
Αυτές οι δαπάνες, κύριε Υπουργέ, δεν ανήκουν στην κατηγορία «σπατάλη», όπως  προσπαθούν κάποιοι να περάσουν σε αυτόν τον Προϋπολογισμό που μόλις πριν λίγες μέρες ψηφίσαμε. Ίσα-ίσα, επειδή όχι μόνο ως σπατάλη δεν τις υπολογίζουμε εμείς, αλλά τις υπολογίζουμε ως μία κοινωνική υποχρέωση, μια υποχρέωση του κράτους να καλύψει αυτές τις περιπτώσεις των γυναικών, οι οποίες λόγω μητρότητας δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στην δουλειά τους, θεωρούμε ότι δεν θα πρέπει να μπουν στην κατηγορία «σπατάλη», στην κατηγορία «αναποτελεσματική δαπάνη», στην κατηγορία «δαπάνη». Είναι η υποχρέωση και η κοινωνική δαπάνη που πρέπει να την εντάξουμε άμεσα στον τρέχοντα προϋπολογισμό.
Είχα την τύχη για κοντά ένα χρόνο να είμαι Πρόεδρος της Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Βουλής. Μέσα από αυτή τη θητεία μου ήρθα κοντά στα προβλήματα και στα ζητήματα που το γυναικείο κίνημα επί τω πλείστον έθετε με πολύ συνεπή, σταθερό και διεκδικητικό τρόπο όλα τα προηγούμενα χρόνια. Αυτή η ετήσια θητεία μου, μου έδωσε τη δυνατότητα να δω από κοντά πού υπάρχουν οι γκρίζες περιοχές ακόμη σε αυτό που λέμε «ισότητα των φύλων», πού ενώ έχουμε πετύχει μεγάλες νίκες ως κράτος, ως κοινωνία, έχουμε βέβαια και κάποιες υστερήσεις.
Σήμερα εσείς με αυτή εδώ τη νομοθετική πρωτοβουλία καλύψατε μια υστέρηση. Υπάρχουν οι γκρίζες περιοχές; Υπάρχουν και είναι η καθημερινότητα που τις διαμορφώνει, παρόλο που το νομικό μας πλαίσιο, το νομικό μας οπλοστάσιο είναι πλέον πανίσχυρο. Ξεκινήσαμε –και συμφωνώ απόλυτα- από το ότι τη δεκαετία του ’80 έγιναν τεραστίων διαστάσεων νομοθετικές παρεμβάσεις, οι οποίες είχαν πλήρη απήχηση και διαμόρφωσαν την κοινωνική διαστρωμάτωση, την κοινωνική λειτουργία και είχαν  οικονομική και πολιτισμική επίδραση. Όλη η λειτουργία της ελληνικής κοινωνίας με τις αλλαγές του Οικογενειακού Δικαίου, και με τις αλλαγές που ήρθαν από τη δεκαετία του ’80, από τις τότε πολιτικές πεφωτισμένες ηγεσίες σε αυτά τα θέματα, νομίζω ότι δημιούργησαν νέα δυναμική και ένα νέο καθεστώς όσον αφορά τις σχέσεις των φύλων. Εδώ ήμασταν λίγο πάνω από την Περσία του Χομεϊνί, αν και σε κάποια θέματα νομίζω ότι τους πηγαίναμε κόντρα. Είχαμε προίκα! Είχαμε διάφορες καταστάσεις αδιανόητες.
Και όμως, κυρία Βούλτεψη είναι μόλις πριν από τριάντα χρόνια αυτά. Και, όμως, υπήρχαν στην πατρίδα μας!
Θέλω να πω, δηλαδή, ότι έχουν γίνει μεγάλα βήματα και η γυναίκα έχει κατακτήσει το ρόλο της, χωρίς να σημαίνει, όμως, αυτό ότι η καθημερινότητά της δεν διολισθαίνει πολλές φορές, όχι με την αυστηρή έννοια της ανισότητας σε σχέση με τον άντρα, αλλά η ίδια η συνθήκη της ζωής το οδηγεί , όπως πολύ σωστά το είπατε, επειδή δεν ανήκει στον εαυτό της και ανήκει στα παιδιά της, στον άνδρα της και σε όλον τον περίγυρο της –πολύ σωστή η παρατήρηση- και την αναγκάζει να έχει πολλά βάρη πάνω της. Και όταν ένας τρέχει με πολλά βάρη, χάνει στον αγώνα της επιβίωσης. Όμως, η πολιτεία πρέπει να οπλίσει τη δική της προσπάθεια, ώστε να μπορεί να στέκεται ισότιμα απέναντι σε όλους.
Προβλήματα ενδοοικογενειακής βίας; Τεράστια. Χαίρομαι που βλέπω τις τελευταίες ημέρες μία διαφημιστική καμπάνια, η οποία μου αρέσει πάρα πολύ. Είναι ζητήματα τα οποία πρέπει να θιχτούν. Και χαίρομαι γιατί αυτή σχεδιαζόταν από τότε που ήμουν Πρόεδρος στην Επιτροπή Ισότητας της Βουλής, το συζητούσε μαζί μας και η Γενική Γραμματεία Ισότητας και όλοι λέγαμε ότι πρέπει αυτά τα θέματα πλέον να αναδειχτούν.
Τα ζητήματα της παραβατικότητας και τα προβλήματα στην εργασία είναι τεράστια ζητήματα. Και δεν είναι μόνο η σεξουαλική παρενόχληση.
Σήμερα που ζούμε μια μεγάλη κρίση -τα τελευταία τρία χρόνια έχουμε αυτήν τη μεγάλη κρίση- καταλαβαίνετε ότι όσο πιο λίγες γίνονται οι θέσεις εργασίας, τόσο σκληραίνει ο ανταγωνισμός και πολλές φορές γίνεται αθέμιτος. Εκεί ερχόμαστε και στα ζητήματα αυτής της κακής νοοτροπίας που πολλές φορές λέμε ότι είναι κακή νοοτροπία, αλλά δεν είναι κακή νοοτροπία, υποκρύπτει πίσω της ιδιοτέλεια και οικονομικά συμφέροντα.
Η γυναίκα σήμερα έχει πολύ υψηλότερους δείκτες στην ανεργία. Άρα, φαίνεται το πρόβλημα εκεί. Δεν είναι μόνο η νεότητα που τροφοδοτεί την ανεργία, αλλά και η γυναίκα πληρώνει αυτόν τον λογαριασμό. Πιστεύω ότι πρέπει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας, κύριε Υπουργέ, να δώσει και να δείξει ιδιαίτερη έμφαση σ’ αυτά τα ζητήματα.
Ξέρετε, οι μέρες αυτές είναι πολύ δύσκολες μέρες για την πατρίδα μας. Είναι και κρίσιμες, είναι και ιστορικές μέρες. Κάθε εβδομάδα που περνάει δημιουργείται ένα γεγονός, το οποίο είναι καθοριστικό για την πορεία της χώρας. Η χθεσινή μη απόφαση στο Eurogroup κοιτάξτε τι απήχηση έχει και πώς αντιμετωπίζεται στην Ελλάδα, στην Ευρώπη, παγκόσμια. Λέμε ότι δεν είμαστε το κέντρο του κόσμου ή της Ευρώπης, αλλά το φέρνει έτσι η μοίρα, το φέρνει έτσι η ιστορία και πολλές φορές πρωταγωνιστούμε άθελα ή ηθελημένα και είναι το ζήτημα το ελληνικό, το οποίο…
ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΛΤΕΨΗ: Έχουμε ταλέντο.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχουμε ταλέντο, ναι, αλλά καμία φορά θα έπρεπε ίσως να είμαστε έξω από αυτούς τους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Φταίει και η κούτρα μας πολλές φορές.
Όμως, η χθεσινή μη απόφαση ήταν κρίσιμη. Βλέπω σήμερα με πόσο μεγάλη αμηχανία προσεγγίζουν αυτήν τη δυστοκία και δυνάμεις, οι οποίες μέχρι χθες το θεωρούσαν σίγουρο και έλεγαν: «Εντάξει και άμα δεν τα πάρετε τα λεφτά, τι έγινε; Δεν θα τα πάρετε». Μιλάω για τις δυνάμεις της αντιπολιτεύσεως, η οποία μέχρι χθες το θεωρούσε θέμα διαχειριστικό, θέμα τρέχον το ότι θα πάρεις ένα δάνειο της αξίας των 44 δισεκατομμυρίων. Καταλαβαίνετε τα 44 δισεκατομμύρια τι τεράστιο ποσό είναι; Μιλάμε ότι είναι δύο προϋπολογισμοί της Κύπρου, που είναι ανεξάρτητο κράτος και θα το πάρεις εσύ σε λίγες ημέρες, προσπαθώντας να αποφύγεις το μοιραίο.
Δυστυχώς, βρισκόμαστε εις το χείλος του γκρεμού. Δεν έχουμε αποφύγει ακόμα τίποτα. Και δεν μπορώ να καταβάλω αυτούς τους υπεραισιόδοξους. Τους πεσιμιστές, εντάξει, τους κατανοώ, έχουν κάποιους λόγους. Στους υπεραισιόδοξους εγώ συνιστώ μικρότερη αισιοδοξία, ρεαλισμό και για το πώς θα αντιμετωπίσουμε τα θέματα, πρέπει να υπάρχουν πάντα σχέδια, τα οποία να μπορούν να αντιμετωπίσουν και το απροσδόκητο και αυτό το οποίο δεν έχεις υπολογίσει.
Υπό αυτήν, λοιπόν, την έννοια επειδή είναι δύσκολες οι καταστάσεις, εγώ δέχομαι ότι πρέπει να συζητήσουμε έστω και υπό εκτάκτου ανάγκης χρόνους και καταστάσεις, όπως είναι, τώρα τους τρόπους που θα διαχειριζόμαστε πλέον τα χρήματά μας και πώς θα  δεχόμαστε την οικονομική διαχείρισή τους. Δεν συμφωνώ καθόλου με την ιδέα ότι δεν πρέπει να στείλω στο Δήμο ή στη ΔΕΚΟ έναν ο οποίος θα ελέγχει τι γίνεται εκεί!
Η άποψη και η θεωρία -και επειδή βλέπω πολλές κυρίες εδώ θα με καταλάβουν- του ατομικού, οικογενειακού, ενός οργανισμού, μιας χώρας, ισοσκελισμένου προϋπολογισμού, νομίζω ήταν μια αρχή, αυτό που λέμε, της «καλής νοικοκυράς». Αλλά επειδή οι μανάδες μας και οι γυναίκες μας και σ’ αυτό που οργανώσαμε στη ζωή μας πάντα λέγανε ότι χαλάμε όσα παίρνουμε και όσα βγάζουμε, εδώ ακούω κάποιες πτέρυγες να λένε: «Όχι, να μην γίνει έλεγχος». Ποιος θα πληρώσει το λογαριασμό;
Είχα τη φαεινή ιδέα να ασχοληθώ λίγο με την αυτοδιοίκηση και είδα ότι οι δήμαρχοι λειτουργούν μ’ έναν τρόπο, χωρίς να δίνουν κανέναν λογαριασμό. Καλές είναι οι πολιτιστικές εκδηλώσεις, καλά είναι όλα αυτά. Αγαπητέ μου Τέρενς, άκουσα μια επιφυλακτικότητα σου σχετικά με τον έλεγχο εσόδων – εξόδων οπουδήποτε. Να γίνει έλεγχος και να μην χαλάμε παραπάνω απ’ αυτά που έχουμε προτείνω εγώ.
Υπ’ αυτήν, λοιπόν, την έννοια αν χρειαστεί θα κάνουμε και αυτές τις νομοθετικές πράξεις. Ελπίζω και πιστεύω ότι αυτή η έκτακτη περίοδος θα ολοκληρωθεί σε λίγο καιρό.
Θα είναι τραγικό να λειτουργούμε και να συνεχίσουμε να λειτουργούμε έτσι. Δεν θα το αντέξει η κοινωνία συνεχώς να λειτουργούμε έτσι. Αν δεν μπει σε μία σειρά το πράγμα, δεν σταθεροποιηθεί το σκάφος και δεν αρχίσει να κάνει την ανάκαμψη του, νομίζω ότι οι κοινωνικές αντοχές είναι ελάχιστες. Δύσκολα θα μπορέσουμε να ελέγξουμε τα πράγματα με την έννοια της κοινωνικής ισορροπίας και της κοινωνικής ειρήνης και θα πάμε σε άλλες καταστάσεις, τις οποίες απεύχομαι κι εγώ και νομίζω και οι περισσότεροι από εμάς.
Ευχαριστώ.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της ΔΗΜΑΡ)

Περιμένουμε να γίνουν πράξεις οι δεσμεύσεις του Υπουργού Υγείας για το Κέντρο Υγείας Νέας Μάκρης


Σε απάντηση της ερώτησης (Αρ. Πρωτ. 2414/02-10-12) που κατατέθηκε από τον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βουλευτή Αττικής, Βασίλη Οικονόμου, αναφορικά με την λειτουργία του Κέντρου Υγείας Νέας Μάκρης, ο Υπουργός Υγείας, Ανδρέας Λυκουρέντζος, μας ενημέρωσε ότι στόχος της σημερινής διοίκησης της 1ης ΥΠΕ, στο πλαίσιο των περιοριστικών όρων για νέες προσλήψεις είναι να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την ενίσχυση της λειτουργίας των Κέντρων Υγείας σε όλα τα επίπεδα. Συγκεκριμένα μας απάντησε ότι το πρόβλημα που υπάρχει στο Κέντρο Υγείας Νέας Μάκρης ευθύνης του ΓΝΑ « Σισμανόγλειο» θα επιλυθεί προσωρινά με την πρόσληψη επικουρικών ιατρών που έχουν ήδη ζητηθεί για την κάλυψη των αναγκών, και στον κατάλληλο χρόνο όπου θα υπάρχει και βελτίωση των δημοσιονομικών συνθηκών της χώρας θα προσληφθεί και μόνιμο προσωπικό για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων. Εξετάζεται επίσης και η δυνατότητα παραχώρησης ιατρικού προσωπικού του ΕΟΠΥΥ για την κάλυψη των αναγκών των Κέντρων Υγείας της 1ης ΥΠΕ και επιχειρείται η  καλύτερη δυνατή αξιοποίηση υποδομών και πόρων των δομών ΕΣΥ και ΕΟΠΥΥ, με στόχο τη δημιουργία ενιαίου δικτύου πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας στη Περιφέρεια Αττικής και την καλύτερη δυνατή ανταπόκριση στις ανάγκες του πληθυσμού.
Είναι ευχάριστο το γεγονός ότι έστω και με μεγάλη καθυστέρηση και μετά την παρέμβασή μας στη Βουλή, φαίνεται να δρομολογείται λύση σχετικά με την λειτουργία του Κέντρου Υγείας Νέας Μάκρης. Πρόκειται για προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συμπολίτες μας στην Ανατολική Αττική από το 2004 και αντί να επιλύονται όλα αυτά τα χρόνια, μεγεθύνονται.
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βουλευτής Αττικής, Βασίλης Οικονόμου θα παρακολουθεί την εξέλιξη του θέματος από κοντά και αν δεν γίνουν πράξεις οι δεσμεύσεις του Υπουργού μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα θα επανέλθει προκειμένου να μπορέσει το Κέντρο Υγείας Νέας Μάκρης να λειτουργεί σε 24ώρη βάση καθημερινά όπως προβλέπεται.



  

Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2012

Δεν θα σταματήσουμε να ελέγχουμε και να πιέζουμε την κυβέρνηση για αποτελέσματα κατά της φοροδιαφυγής!


(Ομιλία του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βουλευτή Αττικής, Βασίλη Οικονόμου, στην συζήτηση της Επίκαιρης Επερώτησης της ΔΗΜΑΡ για τον εκσυγχρονισμό των φοροελεγκτικών μηχανισμών και την πάταξη της φοροδιαφυγής 19 – 11  – 2012)
 
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Το λόγο έχει ο κ. Βασίλειος Οικονόμου για πέντε λεπτά.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κύριε Υπουργέ, πρέπει να ομολογήσω και να παραδεχθώ ότι τείνετε να γίνετε ο αγαπημένος της Δημοκρατικής Αριστεράς, διότι για πολλοστή φορά στο ραντεβού μας είστε συνεπής και σταθερός εν αντιθέσει με άλλους Υπουργούς οι οποίοι αποφεύγουν τις ερωτήσεις που καταθέτουμε και δεν θέλουν να δώσουν εξηγήσεις τι συμβαίνει στον τομέα τους. Πρέπει να ομολογήσω ότι εγώ σας συμπαθώ αλλά όπως έχω μιλήσει και με τους υπόλοιπους συναδέλφους της Δημοκρατικής Αριστεράς, χαίρετε συμπαθείας γιατί είστε ένα πρόσωπο το οποίο καταβάλλει σημαντικές προσπάθειες για να συμμαζευτούν τα ασυμμάζευτα σε αυτό το πολύ κρίσιμο πόστο που έχετε.
Είναι ερωτήσεις οι οποίες θέτουν βασανιστικά ερωτήματα και θέτουν την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου σας και την Κυβέρνηση μπροστά σε ερωτήματα που ταλανίζουν την κοινή γνώμη. Ενοχλούν πάρα πολύ το κοινό αίσθημα διότι, όπως καταλαβαίνετε, μόνο ενόχληση μπορεί να φέρει μία υπόθεση που λέει ότι υπάρχει μία μερίδα συμπολιτών μας που διάγει ένα βίο που είναι πολύ ανθηρός σ’ αυτές τις δύσκολες και σκληρές μέρες, την ίδια στιγμή που χιλιάδες, εκατομμύρια συμπολίτες μας, οι μισθωτοί, οι συνταξιούχοι, οι μικρομεσαίοι, οι επαγγελματίες, δεινοπαθούν μέσα από μία σκληρή πολιτική που τα τελευταία δυόμισι χρόνια υφίστανται σχεδόν όλοι, όλοι εκτός από κάποιους.
          Κύριε Υπουργέ, θυμάστε μία υπόσχεση που έχετε δώσει εδώ στους Βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς; Μάλιστα σε μένα τον ίδιο είχατε πει «να μην πυροβολώ τον πιανίστα» και σας είχα πει, αν θυμάστε, ότι είχατε δίκιο διότι εσείς δεν έχετε την τελική ευθύνη. Είχατε υποσχεθεί όμως ότι εν ευθέτω χρόνω θα φέρετε εδώ πέρα στοιχεία που θα αποδεικνύουν τι μαζεύει επιτέλους το Υπουργείο και η Κυβέρνηση απ’ αυτά τα οποία είχαμε καταγγείλει. Λίστες, φαινόμενα που τα μέσα μαζικής ενημέρωσης φέρνουν στην επιφάνεια. Θυμάστε τα στοιχεία για επώνυμα πρόσωπα του καλλιτεχνικού και δημοσίου βίου τα οποία δηλώνουν από μηδενικά μέχρι ελαχιστότατα εισοδήματα το χρόνο; Υποτίθεται ότι ψάχνουμε να βρούμε τους φοροφυγάδες και τους φοροκλέφτες, όταν μπροστά μας έχουμε φαινόμενα γνωστότατων καλλιτεχνών και άλλων δημοσίων προσώπων που δηλώνουν δύο και τρία χιλιάρικα το χρόνο;
          Είχατε υποσχεθεί τότε στους Βουλευτές ότι σε πολύ σύντομο διάστημα θα φέρετε τα αποτελέσματα των ελέγχων. Σήμερα λοιπόν είναι μία πολύ ωραία ευκαιρία. Ελπίζουμε και πιστεύουμε ότι θα δώσετε στοιχεία. Ποια στοιχεία; Μάθαμε ότι έχετε στείλει δεκαπέντε χιλιάδες –άλλοι λένε δεκαεπτά χιλιάδες- «μπιλιέτα» σ’ αυτούς τους «άτακτους» συνέλληνες, δηλαδή στους Έλληνες οι οποίοι, ενώ δεν έχουν τα αυτά εισοδήματα, βλέπουμε τεράστια εμβάσματα και τεράστιες καταθέσεις. Τι έχουν αποδώσει αυτές οι δεκαπέντε χιλιάδες παραγγελίες;
          Δεύτερον, υπάρχει λίστα Λαγκάρντ; Νομίζω ότι την περιμένετε ξανά από το εξωτερικό. Υπάρχει λίστα Λίχτενσταιν Λουξεμβούργου; Σας το έχουμε καταθέσει ξανά. Υπάρχει μία παλαιά υπόθεση των προηγούμενων δυόμισι ετών όπου Υπουργοί είχαν δηλώσει εδώ ότι προχωράνε οι έλεγχοι, αλλά δεν βλέπουμε αποτελέσματα. Πιστεύουμε ότι σήμερα θα μας δώσετε τα αποτελέσματα. Υπάρχουν ερωτήματα για τους 54.000. Έχουν ξανατεθεί σ’ αυτή την Αίθουσα.
Εγώ προσωπικά σας έχω θέσει το ζήτημα της λαθρεμπορίας των τσιγάρων, ενώ η κυρία Ξηροτύρη σας έχει θέσει θέμα για τη λαθρεμπορία των ποτών και των καυσίμων, δηλαδή ζητήματα τα οποία συζητούσαμε ως ισοδύναμα. Εγώ ασχολήθηκα με το θέμα των τσιγάρων γιατί από το 2003, δηλαδή εδώ και εννέα χρόνια, έχουν γίνει 12 άκαρποι διαγωνισμοί. Γιατί; Για να βρούμε την τεχνική υποδομή στα τελωνεία ώστε, όταν η νταλίκα έχει τα παράνομα τσιγάρα, να συλλαμβάνουμε και αυτόν που φέρνει τα τσιγάρα και αυτόν που αποκομίζει τα χρήματα. Τόσο φοβερό και δύσκολο είναι να γίνει αυτό σ’ αυτή τη χώρα;
          Περιμένουμε να ακούσουμε τι προτίθεστε να κάνετε και γι’ αυτό το θέμα. Θα κάνετε επιτέλους αυτό το διαβόητο διαγωνισμό για να ολοκληρωθεί αυτός ο κύκλος των δέκα ετών για να γίνουμε ένα κράτος που στοιχειωδώς λειτουργεί ευρωπαϊκά;
          Άρα λοιπόν τα ερωτήματα είναι πολλά. Σήμερα από σας περιμένουμε απαντήσεις. Περιμένουμε να μας πείτε αν έχετε πλέον απτά και ορατά αποτελέσματα από το κυνήγι της φοροδιαφυγής. Έχετε ήδη πέντε μήνες θητείας και νομίζω ότι αυτή είναι μία πολύ καλή ευκαιρία ώστε πριν τα Χριστούγεννα να κάνουμε έναν πρώτο απολογισμό. Βάσει αυτού του απολογισμού και βάσει των στοιχείων που θα μας δώσετε, μία υπόσχεση μπορούμε να σας δώσουμε όλη η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Δημοκρατικής Αριστεράς, ότι θα είμαστε συνεπείς, ενοχλητικοί και σταθεροί στο να ζητάμε λογαριασμό και σ’ αυτή την Αίθουσα αλλά και γενικότερα για το πώς λειτουργείτε.
          Σας ευχαριστώ πολύ.

Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2012

Από το 2009 περιμένουν οι κάτοικοι της Βάρης να εγκριθεί η τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΔΙΕΥΘ. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ  ΕΛΕΓΧΟΥ
Αριθ. Πρωτ.
4058
Ημερομ.Κατάθεσης
16.11.12







ΕΡΩΤΗΣΗ



Προς: Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής



Κύριε Υπουργέ,

Ο πρώην δήμος Βάρης με ευρύτατη συναίνεση το 2009 είχε εγκρίνει την τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) Βάρης με στόχο να αρθούν τα εμπόδια, να γίνει λειτουργική η πόλη για τους κατοίκους και να προωθηθεί η ανάπτυξή της με κανόνες και όχι άναρχα όπως έγινε σε πολλές πόλεις της Περιφέρειας Αττικής τις προηγούμενες δεκαετίες. Η τροποποίηση του Σχεδίου έγινε δεκτή από την μεγάλη πλειοψηφία των κατοίκων καθώς θεώρησαν και θεωρούν ότι θα μπει τάξη και θα ανοίξουν προοπτικές ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή. Όμως από το 2009 εκκρεμεί η έγκριση του ΓΠΣ του πρώην Δήμου Βάρης γεγονός που εγείρει ερωτήματα για τους λόγους αυτής της καθυστέρησης. Επί της ευκαιρίας υπενθυμίζουμε ότι πρέπει επιτέλους να λυθεί και το ζήτημα του Χερώματος στην Βάρη που έχουμε επανειλημμένα θέσει σε όλες τις προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου (Αρ. Πρωτ. 1819/29.06.04, 10156/27.04.06, 16982/31.03.09, 2415/21.07.09 και 15098/15.04.11) χωρίς όμως να έχει δοθεί ακόμα λύση. Συγκεκριμένα είναι κατά την γνώμη μας αναγκαίο να επεκταθεί το Σχέδιο Πόλης και στην περιοχή του Χερώματος ώστε να μην αγνοείται η πραγματικότητα της ύπαρξης οικισμού στην περιοχή με ξεκάθαρο ιδιοκτησιακό καθεστώς από το 1920, γεγονός που προϋποθέτει νομοθετική ρύθμιση ώστε να αποδεσμευτεί η περιοχή από την ζώνη προστασίας του Υμηττού και την γενική απαγόρευση δόμησης. Με δεδομένο λοιπόν ότι η τροποποίηση του ΓΠΣ Βάρης έχει την απαραίτητη κοινωνική συναίνεση, δεν υπάρχουν εξ’ όσων γνωρίζουμε προβλήματα ή προβληματισμοί επί της ουσίας και δεν συντρέχει κανένας λόγος καθυστέρησης στην έγκριση της τροποποίησης η οποία αποτελεί και ουσιαστική προϋπόθεση οικονομικής και οικιστικής ανάπτυξης, πιστεύουμε ότι πρέπει άμεσα, εντός του 2012 εάν είναι αυτό δυνατόν να εγκριθεί το ΓΠΣ της Βάρης. Περιμένουμε λοιπόν από την νέα Πρόεδρο του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (ΟΡΣΑ), την κυρία Μπάτσου, να εισάγει άμεσα στην Εκτελεστική Επιτροπή του Οργανισμού το ΓΠΣ της Βάρης, έτσι ώστε να θεραπευτεί η αδικαιολόγητη καθυστέρηση ετών.
Κατόπιν όλων αυτών,
Ερωτάστε:
   1.Πότε θα εγκριθεί και θα οριστικοποιηθεί το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Βάρης;
   2.Σκοπεύετε να νομιμοποιήσετε τον οικισμό Χερώμα, να αναθεωρήσετε τη ζώνη προστασίας του Υμηττού στην βάση της πραγματικότητας που ισχύει εδώ και δεκαετίες και να επιτρέψετε την ένταξη και αυτής της περιοχής στο ΓΠΣ της Βάρης βάζοντας τέλος στην ιδιότυπη ομηρία των κατοίκων;            


                                                                                       
-Ο-
ΕΡΩΤΩΝ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2012

30.000 διακοπές ρεύματος το μήνα από την ΔΕΗ. Να ενισχυθούν τα Κοινωνικά Οικιακά Τιμολόγια


Σε απάντηση της ερώτησης του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βουλευτή Αττικής, Βασίλη Οικονόμου, αναφορικά με τις διακοπές της παροχής ρεύματος στο Θριάσιο Πεδίο, ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ασημάκης Παπαγεωργίου, μας κοινοποίησε έγγραφο της ΔΕΗ όπου με έκπληξη διαβάσαμε ότι οι διακοπές παροχής ρεύματος λόγω χρέους προς την ΔΕΗ ανέρχονται σε 30000 το μήνα σε όλη την Ελλάδα ενώ στην Ελευσίνα ανέρχονται σε 280 το μήνα! Η έκπληξή μας είναι ακόμη μεγαλύτερη από το γεγονός ότι σύμφωνα με τις απαντήσεις τόσο του Υφυπουργού όσο και της ΔΕΗ, εφαρμόζονται τα κοινωνικά οικιακά τιμολόγια και πλήθος άλλων παρεμβάσεων ώστε να αποφεύγεται η διακοπή του ρεύματος σε ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες.
Είναι προφανές από τα παραπάνω ότι το πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής που εφαρμόζεται από την ΔΕΗ δεν επαρκεί. Χιλιάδες συμπολίτες μας το μήνα μένουν χωρίς ρεύμα. Οι θερμοκρασίες ήδη γίνονται πιο χειμερινές.
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βασίλης Οικονόμου, απευθύνει επείγουσα έκκληση στην ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και στην Διοίκηση της ΔΕΗ να επανασυνδεθεί άμεσα το ρεύμα σε όλες τις περιπτώσεις κατοικιών με κοινωνικά κριτήρια και δεσμεύεται θα καταθέσει άμεσα επίκαιρη ερώτηση στην Βουλή προκειμένου να  εξεταστούν οι δυνατότητες διεύρυνσης των κριτηρίων ένταξης στα Κοινωνικά Οικιακά Τιμολόγια. Είναι προφανές ότι σε αυτές τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες πρέπει άμεσα να επανεξεταστεί η πρόθεση αύξησης των τιμολογίων της ΔΕΗ και η πρόθεση αναπροσαρμογής των τελών υπέρ των Δήμων και να εξεταστεί κάθε δυνατότητα μείωσης των συγκεκριμένων επιβαρύνσεων. 

Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2012

Ομιλία του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βουλευτή Αττικής, Βασίλη Οικονόμου, στην συζήτηση για τον προϋπολογισμό 2013 (10-11-2012)


ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Το λόγο έχει ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς, κ. Βασίλειος Οικονόμου.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κυρία Πρόεδρε, πρέπει να σας πω ότι είναι ο δέκατος Προϋπολογισμός για τον οποίο ανεβαίνω στο Βήμα του Κοινοβουλίου. Μέσα από αυτή την πορεία λοιπόν της κοινοβουλευτικής μου θητείας πρέπει να πω ότι παρακολούθησα ουσιαστικά αυτήν την τελευταία δεκαετία. Γιατί όπως καταλαβαίνετε όλοι, ο Προϋπολογισμός αποτυπώνει την πραγματική και ουσιαστική πορεία ενός κράτους στο έτος του αλλά όταν έχεις συσσωρευμένη τέτοια εμπειρία, βλέπεις τη διαχρονική πορεία ενός τόπου.
Και εγώ θα σας πω τη δική μου εμπειρία όπως την έχω ζήσει σε αυτά τα δέκα τελευταία χρόνια. Πέρασαν λοιπόν προϋπολογισμοί προσδοκιών, προϋπολογισμοί ελπίδας, προϋπολογισμοί επιτυχιών, προϋπολογισμοί διαψεύσεων και προϋπολογισμοί συντριβής. Εδώ σε αυτήν την Αίθουσα πανηγυρίζαμε την είσοδο της χώρας στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση, πανηγυρίζαμε τη μεγάλη επιτυχία του ευρώ, σ’ αυτήν εδώ την Αίθουσα με τους Προϋπολογισμούς που ψηφίζαμε είχαμε τη μεγάλη προσδοκία, για τη μεγάλη επιτυχία που λεγόταν Ολυμπιακοί Αγώνες. Έχουμε μπροστά μας έναν μεγάλο νικητή αυτών των Αγώνων και του έθνους μας και της πατρίδας μας, τον Πύρρο Δήμα. Και σ’ αυτήν όμως την Αίθουσα ψηφίσαμε τους προϋπολογισμούς των μνημονίων, προϋπολογισμούς που οδήγησαν στην κοινωνική συντριβή και στο ψαλίδισμα των ονείρων των νέων ανθρώπων.
Αυτή η δεκαετία λοιπόν ήταν μια κρίσιμη δεκαετία για την πατρίδα μας. Και όσοι είχαν την τύχη να τη ζήσουν μέσα από αυτόν εδώ τον ιερό χώρο, από τα κοινοβουλευτικά έδρανα μπορούν να δουν πώς προχώρησε τελικά και πού προχώρησε αυτή η χώρα και τελικά αν διαψεύστηκαν ή επιβεβαιώθηκαν οι προσδοκίες.
Έχω την τιμή να είμαι και εκπρόσωπος και να μιλώ εκ μέρους της Δημοκρατικής Αριστεράς, ένα νέο κόμμα. Έχουν περάσει μόλις δύο χρόνια από την ίδρυσή του. Είναι ένα κόμμα στο οποίο συναντήθηκαν δυνάμεις από την Ανανεωτική Αριστερά, από το Δημοκρατικό Σοσιαλισμό, από την Πολιτική Οικολογία, από την Κοινωνική Μεταρρύθμιση, δυνάμεις οι οποίες φέρνουν την ελπίδα και έχουν την ελπίδα να συμβάλουν στην ανόρθωση αυτού του τόπου.
Ο καθείς εδώ θα δώσει λογαριασμό, είτε είναι κόμμα, είτε είναι πολιτικός, είτε είναι Βουλευτής. Και του καθενός  το αποτύπωμα δεν θα καταγραφεί μόνο στα Πρακτικά της Βουλής. Αν είναι σπουδαίο και έχει κάποια αξία μεγαλύτερη, θα αποτυπωθεί και στην ιστορία.
Το 2010 η Δημοκρατική Αριστερά με τις δυνάμεις της -εγώ προσωπικά ψήφισα παρών- οι Βουλευτές της είχαν ψηφίσει όχι. Το 2012 ξαναψηφίσαμε παρών και πρέπει να το αιτιολογήσουμε και να πούμε ότι σε αυτά τα δυόμισι χρόνια καταγράφεται μια πορεία που αποτυπώνει και το πώς τίθενται τα διλήμματα σε αυτή την Αίθουσα και στο λαό τον ίδιο.
Το 2010 λοιπόν ρωτήθηκε η Βουλή και ο ελληνικός λαός «Μπαίνουμε στο μνημόνιο ή δεν μπαίνουμε στο μνημόνιο;». Εγώ με την προσωπική μου στάση, η ταπεινότητά μου, είχα πει «όχι, παίρνουμε λάθος δρόμο». Σήμερα έρχεται το τότε επιτελείο, συνεργάτες του τότε Πρωθυπουργού και λένε ότι ήταν ο χειρότερος δρόμος που μπορούσαμε να επιλέξουμε. Το λένε οι χρυσά αμειβόμενοι τότε συνεργάτες του. Τα ξέρετε τα ονόματα.
Υπήρχαν άλλες εναλλακτικές το Μάιο του 2010; Έρχονται σήμερα οι τότε συνεργάτες του –εγώ δεν θα πιάσω τους αντιμαχόμενους αυτής της θεωρίας- και λένε ότι ναι, υπήρχαν και άλλοι δρόμοι, τουλάχιστον άλλοι δύο, τρεις δρόμοι και ακολουθήθηκε ο χειρότερος δρόμος.
Σήμερα, αγαπητοί συνάδελφοι, το ερώτημα ποιο είναι; Αν θα μπούμε ή όχι στο Μνημόνιο; Όχι, δυστυχώς είμαστε στο μνημόνιο. Αυτή η πολιτική ασκείται εδώ και δυόμισι χρόνια. Σήμερα το ερώτημα κατά τη δική μου άποψη και κατά την άποψη της Δημοκρατικής Αριστεράς είναι το πώς συνεχίζεται η χρηματοδότηση της χώρας και με ποιους όρους. Αυτό είναι το σημερινό ερώτημα. Το ερώτημα δεν είναι αν θα μπούμε ή δεν θα μπούμε στο μνημόνιο. Έτσι και αλλιώς λύθηκε, όπως λύθηκε.
Αυτό λοιπόν το ερώτημα είναι η βάση για να δούμε πώς το απαντάμε. Σήμερα σε αυτήν την Αίθουσα και στη δημόσια συζήτηση κατατίθενται δύο προτάσεις. Η μία πρόταση λέει ότι λύνουμε αυτόν τον γρίφο μέσα από το ευρώ. Η άλλη πρόταση λέει ότι το λύνουμε μέσα από τη δραχμή, μέσα από το εθνικό νόμισμα. Δύο τελείως διαφορετικές φιλοσοφίες, δύο τελείως διαφορετικοί δρόμοι. Ο καθείς αποφασίζει, επιλέγει και παίρνει, είτε είναι Βουλευτής, είτε είναι πολίτης. Ο καθείς αποφασίζει.
(Θόρυβος στην Αίθουσα από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ)
Πυροδοτώ τα ανήσυχα πνεύματά σας, αλλά δεν πειράζει. Γι’ αυτό γίνεται η συζήτηση, για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλο διά του διαλόγου.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Ο χρόνος τρέχει όμως.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Το 2013 είναι το τρίτο σημείο που πρέπει να δούμε. Είναι η χρονιά που έρχεται. Το 2013, αγαπητοί κύριοι της Κυβερνήσεως και αγαπητοί συνάδελφοι, έχουμε το στοίχημα αν η κοινωνία, η οικονομία, η ελληνική πολιτεία θα σταθεί όρθια στα πόδια της. Σε αυτό το στοίχημα πρέπει να απαντήσουμε, αν το 2013 σταματήσει η πτώση, σταθεροποιηθεί το σκάφος και αρχίσει την ανάκαμψη, δηλαδή αν το 2013 θα συζητάμε για μια εθνικά κυρίαρχη, αυτοδύναμη οικονομία και χώρα, η οποία θα μπορέσει να αντιμετωπίσει το στοιχειώδες. Ποιο; Να πληρώνει το μισθό, τη σύνταξη, τα λειτουργικά έξοδα του κράτους, δηλαδή αυτό που λέμε και στην καθομιλουμένη, να έχουμε ισοσκελισμένο προϋπολογισμό, ισοσκελισμένα έσοδα-έξοδα, δηλαδή να είμαστε εθνικά κυρίαρχοι για να μπορούμε να δούμε στα μάτια το δανειστή μας και τον έτερο παράγοντα με αξιοπρέπεια, με εθνική κυριαρχία η οποία να μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε τον αντίλογό μας. Αν δεν έχω αυτή τη δυνατότητα, να μπορώ να πληρώνω τα στοιχειώδη και τα καθημερινά, οι μαγκιές είναι ψεύτικες και όσοι έρχονται σε αυτήν την Αίθουσα ή έξω από αυτήν την Αίθουσα και παριστάνουν τους πολύ γενναίους και πολύ σπουδαίους, πρέπει να λύσουν πρώτα αυτόν τον γρίφο, να εξηγήσουν πώς θα είσαι ισότιμος με κάποιον όταν δεν έχεις καλύψει ούτε τα νώτα σου σαν κράτος, και μετά να συζητήσεις.
Τι λέει η Δημοκρατική Αριστερά λοιπόν γι’ αυτό το θέμα, για το 2013; Φτάνει μόνο η συζήτηση περί αριθμών; Η αριθμολαγνεία είναι το προαπαιτούμενο για να απαντήσουμε στο μεγάλο πρόβλημα της χώρας; Εμείς ξέρετε τι λέμε, κύριε  Υπουργέ; Εμείς λέμε ότι το απόλυτο προαπαιτούμενο για να κερδίσουμε αυτό το στοίχημα της κυριαρχίας, το να σταθούμε στα πόδια μας ως χώρα, το να είμαστε μια οικονομία ζωντανή, να είμαστε ένας λαός αξιοπρεπής και σοβαρός μέσα στην Ευρώπη, είναι η συνολική μεταρρύθμιση του κράτους, της οικονομίας και των θεσμών. Το 2013 πρέπει να είναι η χρονιά που όλα θα αλλάξουν. Πρέπει να είναι η χρονιά που όλα θα έλθουν ανάποδα, που όλα θα ανατραπούν για να μπορέσουμε έτσι και μόνο έτσι να βάλουμε σε κίνηση μια οικονομία που είναι σε κρίση και να πούμε ότι ξαναζωντανεύουμε την οικονομία.
Γιατί, κύριοι Υπουργοί, αν κυνηγάτε τη δόση όπως έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις και γίνετε οι λάτρεις της δόσης, πολύ θα μου θυμίσετε τους δυστυχείς συμπατριώτες μας στη Στουρνάρη. Και αυτό δε σας αρμόζει. Δεν πρέπει να είναι αυτή η εικόνα και η φαντασίωση που μπορεί να έχει ο καθένας. Δεν πρέπει να συζητάμε γι’ αυτό που λέμε «δόση» κάθε μήνα, κάθε εβδομάδα και κάθε μέρα. Πρέπει να ξεφύγετε από αυτόν το φαύλο κύκλο. Πρέπει να αλλάξετε ρότα. Αυτή η Κυβέρνηση δεν μπορεί να πέσει στην παγίδα των προηγούμενων.
Η Δημοκρατική Αριστερά θέτει ως απόλυτη προτεραιότητα την υιοθέτηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου μεγάλων μεταρρυθμίσεων προς την Κυβέρνηση που έχει τέσσερις άξονες. Σας παρακαλώ, ακούστε ένα μεγάλο σχέδιο μεταρρυθμίσεων. Αφήστε τη συζήτηση για τη μεζούρα. Αφήστε τη συζήτηση για το «Πώς θα πάρω τη δόση; Πώς δε θ’ αφήσω το ένα ευρώ, ή θα αφήσω τα δύο ευρώ;». Αφήστε αυτή τη συζήτηση που δε βγάζει τίποτα και πουθενά.
Πρώτη μεγάλη μεταρρύθμιση που προτείνουμε είναι στο πολιτικό σύστημα: Κύριοι της Κυβέρνησης, θα αλλάξουμε το νόμο περί ευθύνης Υπουργών; Αυτό είναι ένα μεγάλο ερώτημα. Σας ρωτάω. Διότι ο νόμος περί ευθύνης Υπουργών σήμερα είναι νόμος περί απαλλαγής Υπουργών και τελικά νόμος χωρίς ευθύνη Υπουργού, με αποτέλεσμα να μην έχουμε κανένα να κάθεται στο εδώλιο, κανένας να μην παίρνει την ευθύνη και να βλέπει η κοινή γνώμη και ο λαός ότι κανείς δεν τιμωρείται.
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ: Αναθεωρητική.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Θα φτάσω κι εκεί.
Δεύτερο θέμα: Χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων. Θα πάρετε την πρωτοβουλία; Κύριε Στυλιανίδη, σας βλέπω μέσα στην Αίθουσα.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ: Τον εκλογικό νόμο.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχουμε σύμπλευση πλέον εις τα κύματά μας.
Τρίτον: Εκλογικός Νόμος. Θα φέρετε νέο εκλογικό νόμο αναλογικότερο, για να αλλάξουμε το πολιτικό τοπίο;
Τέταρτον: Λειτουργία Βουλής. Θα αλλάξουμε τη λειτουργία της Βουλής; Στα θέματα περί Βουλευτού, περί Δημάρχου, περί Περιφερειάρχη, περί αιρετών θα βάλουμε θητείες; Και θα δούμε μετά εδώ ο καθένας πώς θα μιλήσει. Να δούμε, αν χρειάζονται παραπάνω από δύο θητείες να έχει κάποιος. Να δούμε τα προνόμια τους.
Πέμπτον: Αναπτυξιακό μοντέλο. Χρειάζεται μια μεγάλη μεταρρύθμιση στο αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας και αν πρέπει να φύγουμε από την κρατικοδίαιτη επιχειρηματικότητα; Θα βάλουμε επιτέλους κανόνες για τη διαφάνεια στο πως γίνεται η ανάπτυξη; Θα βάλουμε την ανταγωνιστικότητα στην συζήτηση;
Έκτον: Παραγωγικό μοντέλο. Χαίρομαι που το άκουσα και από τον Υπουργό να το λέει, ότι πρέπει να πάμε σε μια ανατροπή της εσωστρέφειας. Πρέπει να φύγουμε από τα καρτέλ και τις συντεχνίες που λειτουργούν εις βάρος της κοινωνίας.
Έβδομον: Δημόσιος τομέας. Θα κάνουμε το 2013 τις μεγάλες ρίξεις και τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις; Θα πάμε στον εκσυγχρονισμό, στην αποτελεσματικότητα ενός δημόσιου τομέα που θα εξυπηρετεί τον πολίτη και όχι αυτούς που το νέμονται; Θα πάμε στην αξιολόγηση, επιτέλους; Θα προχωρήσουμε στην περιστολή των δαπανών;
Μια τέτοια μεταρρυθμιστική επανάσταση, αγαπητοί κύριοι Βουλευτές, πιστεύουμε ότι απαιτεί τα εξής: Απαιτεί κοινωνικό και πολιτικό διάλογο, όχι πολεμικό πολιτικό λόγο, όχι λαϊκισμό και όχι δημαγωγία, για να μπορούμε να συζητάμε.
Δεύτερον, απαιτεί συναίνεση κοινωνίας και πολιτικών φορέων. Είναι φανερό, όπως καταλαβαίνετε, ότι όλα αυτά δεν μπορούν να γίνουν ερήμην του λαού.
Τρίτον, χρειάζεται αποφασιστικότητα για τομές κόντρα σε κατεστημένα συμφέροντα. Σας έχουμε δει μέχρι στιγμής, μια-δυο φορές να μπαινοβγαίνετε από την απόφαση για κόντρα με τα συμφέροντα.
Τέταρτον, οι μεταρρυθμίσεις αυτές να γίνουν απ’ αυτή τη Βουλή. Δεν υπάρχει χρόνος για πισωγυρίσματα. Οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να γίνουν τώρα.
Πέμπτον, πρέπει να υπάρξει κοινωνική δικαιοσύνη. Η Δημοκρατική Αριστερά έβαλε τη ρήτρα αντικατάστασης ισοδυνάμων. Χαιρόμαστε που ο Πρωθυπουργός ενστερνίστηκε την άποψη και την έθεσε και στον Προϋπολογισμό και στην ομιλία του. Οι νίκες και οι επιτυχίες στη φοροδιαφυγή, στο λαθρεμπόριο, στην παραοικονομία θα εξοβελίσουν τα σκληρά μέτρα που αποφασίσαμε την Τετάρτη.
Να πω, λοιπόν, ένα σύνθημα για να το εφαρμόσουμε, μήπως μας βοηθήσει; Κάθε ένας φοροφυγάς που θα πιάνεται θα επιβαρύνονται λιγότερο δέκα συνταξιούχοι. Ας προσπαθήσουμε, λοιπόν, όλοι να αντιμετωπίσουμε  αυτά τα προβλήματα, τα οποία έχει θέσει και ο κ. Γιακουμάτος προσφάτως.
Τέλος, πρέπει να κάνουμε και προετοιμασία των συνταγματικών μεταρρυθμίσεων. Θέλετε λιγότερους ή περισσότερους; Δε σας άρεσε το σύνθημα;
Πάντως, ας πιάσουμε τους φοροφυγάδες. Πάντως, ας πιάσουμε εκείνον που βγάζει μαύρο χρήμα.
Όσον αφορά τη συνταγματική αναθεώρηση, ήρθε ο χρόνος. Αυτή η Βουλή ας την προετοιμάσει. Ας κάνουμε τις μεγάλες αλλαγές κι ας ξεκινήσουμε από το 2013.
Η Δημοκρατική Αριστερά, όπως καταλαβαίνετε, θα ολοκληρώσει αυτό που ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2012. Θα στηρίξει και θα είναι κοντά στην Κυβέρνηση. Αν μάλιστα, τα κάνει όλα αυτά η Κυβέρνηση την επόμενη χρονιά, έχει μεγάλες πιθανότητες να καταγραφεί θετικά στη συνείδηση του ελληνικού λαού.
Η Δημοκρατική Αριστερά θα στηρίξει τον Προϋπολογισμό.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Δημοκρατικής Αριστεράς)
 ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια- Τσαρουχά):  Ευχαριστούμε, κύριε Οικονόμου.