Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2012

Να αποκαλυφθεί το πάρτυ των Ολυμπιακών Αγώνων


Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βουλευτής Αττικής, Βασίλης Οικονόμου, σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους στην Βουλή τόνισε:

«Η Δημοκρατική Αριστερά απαιτεί να πέσει άπλετο φως σε όλα τα θέματα που σκιάζουν την πολιτική ζωή και οδήγησαν αθροιστικά σε αυτή την οικονομική, πολιτική και κοινωνική κρίση. Απαιτούμε να αποκαλυφθεί σε όλες του τις διαστάσεις του το πάρτυ που στήθηκε γύρω από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι για τις υπερκοστολογήσεις, να επιστραφούν τα χρήματα στο ελληνικό κράτος και να καταδειχθεί εάν  αυτές οι συμπεριφορές αποτελούν και βασική αιτία για την οικονομική κρίση. Δεν μπορούμε να αφήνουμε ατιμώρητους όλα αυτά τα χρόνια και να μην έχει γίνει κανένας ουσιαστικά έλεγχος για αυτούς που εκμεταλλεύτηκαν την ιστορική για την Ελλάδα επιστροφή των Ολυμπιακών Αγώνων στη γενέτειρά τους. Είναι αδιανόητο και σημείο σήψης το γεγονός ότι οχτώ χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες ακόμα δεν γνωρίζουμε ποιοι είναι αυτοί που συμμετείχαν στο όργιο σπατάλης και ποιοι κατέκτησαν τα χρυσά μετάλλια της διαφθοράς». 

Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012

ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ


Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βουλευτής Αττικής, Βασίλης Οικονόμου, σε συνέντευξή του στην εκπομπή «Πρωινό Αντ1» δήλωσε μεταξύ άλλων:

«Πρέπει άμεσα να διαλευκανθούν όλες οι υποθέσεις πολιτικών προσώπων που ελέγχονται από το ΣΔΟΕ και όπου συντρέχει λόγος να παραπεμφθούν στη δικαιοσύνη. Δεν αντέχει η χώρα και ο λαός τις σκιές γύρω από τα πεπραγμένα των αντιπροσώπων στη Βουλή. Να διευκολύνουμε το ΣΔΟΕ με οικιοθελή άρση του τραπεζικού και φορολογικού απορρήτου και όποιο άλλο απόρρητο δεδομένο σχετίζεται με οικονομικές συναλλαγές. Να εξαντλήσουμε κάθε τεχνολογική δυνατότητα προκειμένου να εντοπιστούν όσοι παράνομα έχουν πλουτίσει και η δικαιοσύνη να επιτελέσει το έργο της απαλλάσσοντας την Βουλή από τυχόν επίορκους πολιτικούς». 

ΑΜΕΣΗ ΔΙΑΛΕΥΚΑΝΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΔΟΕ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ


(Ομιλία του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βουλευτή Αττικής, Βασίλη Οικονόμου, στην Ολομέλεια της Βουλής στην συζήτηση του σχεδίου νόμου: «Επείγουσες ρυθμίσεις επενδυτικών σχεδίων ν. 3908/2011 και Π.Δ. 33/2011» 26-09-2012)


ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Το λόγο έχει ο κύριος Βασίλειος Οικονόμου εκ μέρους της Δημοκρατικής Αριστεράς για δώδεκα λεπτά.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κύριε Υπουργέ, θα σας πρότεινα να μεταφέρετε την παράκλησή μας να καταργηθούν και τα χημικά και όλες οι ενέργειες οι οποίες απευθύνονται σε κάθε άνθρωπο και όχι βέβαια να κάνουμε διαχωρισμούς οι οποίοι είναι τραγικής φιλοσοφίας όταν διαχωρίζουμε τους ανθρώπους ανάλογα με τη ράτσα, τη θρησκεία, το χρώμα κλπ. Σ’ αυτή τη χώρα όπου γεννήθηκε η δημοκρατία και γεννήθηκε ο ανθρωπισμός, δεν έχει δικαίωμα κανένας –τουλάχιστον από τη συγκροτημένη πολιτεία- να κάνει τέτοιους διαχωρισμούς.
Σήμερα είναι μία σημαντική μέρα γιατί συμπίπτουν πάρα πολλά πράγματα μαζί, η γενική απεργία, θέματα τα οποία προέκυψαν σε σχέση με τη διαφθορά και με τις ευθύνες προσώπων και βέβαια και το σημερινό νομοσχέδιο που δεν είναι αμελητέας σημασίας. Μπαίνουν πολλά θέματα τα οποία θα μου δοθεί η ευκαιρία να εκθέσω την άποψή μας.
Επειδή έγινε πολλή συζήτηση και πολύς λόγος για το αν τελικά η σημερινή απεργία πρέπει να έχει τη συμπαράσταση των Βουλευτών και των πολιτικών δυνάμεων, εγώ θα σας έλεγα το εξής: Επί δυόμισι χρόνια ζούμε μια εξέλιξη των πραγμάτων η οποία, ξεκινώντας το Μάιο του 2010, έχει φορτώσει τον εργαζόμενο, τον ελληνικό λαό γενικά, με πάρα πολλά προβλήματα. Αυτές τις μέρες αυτά τα προβλήματα θα γιγαντωθούν διότι βρισκόμαστε μπροστά σε νέες εξελίξεις και σε νέες αποφάσεις.
Αυτό που λέμε εμείς, η Δημοκρατική Αριστερά, είναι το εξής: Πραγματικά ο ελληνικός λαός, η μέση ελληνική οικογένεια, έχει επιβαρυνθεί πάρα πολύ τα τελευταία δυόμισι χρόνια. Είναι πολύ λογικό λοιπόν το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα, οι πολιτικές δυνάμεις οι οποίες με κριτική διάθεση ή με απορριπτική διάθεση -ανάλογα με το πώς το προσεγγίζει ο καθένας- αντιμετώπισαν επί δύο χρόνια αυτή την πολιτική, να συμπαρίστανται στις σημερινές κινητοποιήσεις.
Η Δημοκρατική Αριστερά φυσικά και είναι ανοικτή και θετική στο να διαδηλώσει ο ελληνικός λαός και οι εργαζόμενοι την αντίθεσή τους σε μια πορεία, η οποία έχει φτάσει τη χώρα σ’ αυτά τα επίπεδα. Βέβαια, πρέπει να αναλογιστεί ο καθένας τις ευθύνες των πολιτικών δυνάμεων και των προσώπων.
Εμείς, λοιπόν, σήμερα τι λέμε; Λέμε ότι είναι μια τελευταία ευκαιρία να προσπαθήσουμε να γλιτώσουμε για να ξεφύγει ο εργαζόμενος και ο ελληνικός λαός από την ασφυκτική θηλιά που μπήκε τα τελευταία χρόνια.
Και επειδή κάποιοι βιάζονται να κάνουν τον λογαριασμό, επειδή κάποιοι πιστεύουν ότι τώρα θα γίνει ο απολογισμός όλης αυτής της πορείας, θα προτιμούσα και θα συνιστούσα στις πολιτικές δυνάμεις να περιμένουν λίγο να δούμε αν το πλοίο περάσει τον κάβο. Διότι αν δεν περάσει τον κάβο και πέσει το πλοίο στα βράχια, θα συζητάμε τελείως διαφορετικά και πάλι τελείως διαφορετικά θα συζητάμε αν περάσει τον κάβο και τα προβλήματα.
Για τη διαφθορά και για τα ζητήματα που προέκυψαν τις τελευταίες ημέρες -και θα προκύπτουν έχω την εκτίμηση και τις επόμενες- μπορούμε να κάνουμε μεγάλο λόγο και πολλά να πούμε. Δεν θα συμφωνήσω με την προσέγγιση της κ. Βούλτεψη. Πρώτον, όταν πολιτικά πρόσωπα πρέπει να δώσουν λογαριασμό, σαφέστατα πρέπει να δώσουν λογαριασμό και δεν βάλλεται ο κοινοβουλευτισμός, κ. Βούλτεψη.
ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΛΤΕΨΗ: Γιατί αυτό είπα εγώ;
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έτσι είπατε.
ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΛΤΕΨΗ: Όχι δεν είπα αυτό.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Τελοσπάντων έτσι άκουσα, μπορεί να μην άκουσα καλά. Να μην το προσωποποιήσω μ’ εσάς.
Με την άποψη, όμως, ότι βάλλεται ο κοινοβουλευτισμός δεν θα συμφωνήσω. Συμφωνώ ότι το ΣΔΟΕ κάνει παιχνίδια επικοινωνιακά, αλλά έλεος να λειτουργήσουν οι θεσμοί σ’ αυτήν την χώρα. Ξέρετε γιατί; Επειδή δεν έχουν λειτουργήσει οι θεσμοί ερχόμαστε συνέχεια έκπληκτοι μπροστά σε φαινόμενα. Μα, όλοι τα συζητάμε τα φαινόμενα αυτά. Όλοι αναγνωρίζουμε και βλέπουμε τις παθογένειες του ελληνικού συστήματος. Δεν μπορεί να είμαστε ξαφνικά έκπληκτοι.
Άρα, λοιπόν, προτείνουμε και εμείς στον κ. Μεϊμαράκη, ο οποίος είναι το πρόσωπο το οποίο κυριαρχεί σ’ αυτήν την προβληματική κατάσταση, αλλά και στους θεσμούς της χώρας οι οποίοι έχουν την ευθύνη να ρίξουν άπλετο φως στην υπόθεση όλα να γίνουν πολύ γρήγορα. Προσέξτε, ο χρόνος για την αναγνώριση των ευθυνών και των προβλημάτων δεν μπορεί να είναι ο χρόνος μιας κλασσικής περιόδου. Είμαστε σε ειδική περίπτωση, άρα, λοιπόν, όλα σε επιτάχυνση και η δικαιοσύνη και το ΣΔΟΕ, όλοι σε επιτάχυνση και αυτό ισχύει και για το κοινοβούλιο και για τα πολιτικά πρόσωπα. Άρα, λοιπόν, όχι στο χαλαρό και στο ψύχραιμο το πολύ.
Εμείς δεν λέμε να καταδικάσουμε κάποιον πριν βγουν αποφάσεις, αλλά η πολύ ψυχραιμία καταντάει και αμεριμνησία, την οποία δεν δικαιούμαστε να την έχουμε. Τα 32 πρόσωπα που συζητάμε και ακούμε δεν ξέρω αν όλοι έχουν τα ίδια θέματα με τα παιδιά και με την υγεία. Δεν το ξέρω και δεν μπορώ να μπω εγώ σ’ αυτήν την υπόθεση. Εγώ ξέρετε τι λέω; Λέω να πέσει φως καθαρό.
Πολύ συμφωνώ με τον φίλο μου τον Αργύρη Ντινόπουλο, όπου σε εκπομπή είπε το εξής αμίμητο και πολύ σωστό: «Ξεκίνησαν πένητες οι περισσότεροι και ξαφνικά είναι πλούσιοι με βίλες, με, με.» Και αναρωτήθηκε: « Όλοι παντρευτήκαν πλούσιες γυναίκες; Ήρθαν τα εμβάσματα από την Αμερική κατά την παλιά ελληνική ταινία;» Έλεος. Αφήστε, γιατί με το μισθό του βουλευτού δεν μπορείς να κάνεις τίποτα στη ζωή σου και νομίζω ότι συμφωνείτε. Μ’ αυτά τα πέντε χιλιάρικά που παίρνει ο βουλευτής, αν είναι πραγματικός βουλευτής, δεν μπορεί να κάνεις τίποτα. Τούβλο πάνω στο τούβλο να φτιάξει.
Άρα, λοιπόν, να είμαστε πιο αυστηροί. Ούτε ο κοινοβουλευτισμός βάλλεται, ούτε μπορούμε να δίνουμε συγχωροχάρτια γενικά. Πρέπει να γίνεται έλεγχος πολύ αυστηρός και άμεσος.
Και παρακαλώ, κύριε Πρόεδρε -από τη στιγμή που είστε Πρόεδρος και έχετε πλέον τις αρμοδιότητες, αφού ο νυν Πρόεδρος έχει αποποιηθεί και καλά κάνει αφού επιλέγει αυτήν την οδό- σύντομα αποφάσεις, αλλά και λύσεις.
Ξέρετε, γιατί το λέμε αυτό; Διότι συσσωρεύονται τα προβλήματα. Δεν προχωράνε οι επενδυτικοί νόμοι κι άρα δεν ανοίγουν δουλειές. Απ’ ό,τι γνωρίζω, μόνο για το θέμα της Βορείου Ελλάδος είχαμε ενενήντα δύο επενδυτικά σχέδια, πεντακοσίων πενήντα εκατομμυρίων που έχουν στοιβαχτεί. Μάλιστα εδώ και τρεις μήνες που έχει καταργηθεί η Επιχειρησιακή Μονάδα Ανάπτυξης, όλα αυτά αράζουν πολύ ωραία και το ελληνικό κράτος αμέριμνο αρμενίζει.
Οι επενδυτικοί νόμοι, όμως, δεν προχωρούν. Έρχεται ο Παπανδρέου με κυβέρνηση το ΠΑΣΟΚ το 2009 και καταργεί το Υπουργείο Μακεδονίας- Θράκης.  Έρχεστε τώρα εσείς και το ξαναστήνετε. Το έργο το έχουμε δει πολλές φορές. Έρχεται μετά ο αγαπητός μου ο κ. Βλαχογιάννης και προτείνει Υπουργείο Ηπείρου…
ΗΛΙΑΣ ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗΣ: Δεν είπα αυτό.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Περίπου, αυτό είπατε.
Θα έρθει και ο αγαπητός μου φίλος από την Κρήτη και θα προτείνει και Υπουργείο Κρήτης και θα πάμε σε μια κωμωδία πρώτου μεγέθους.
Εγώ διαφώνησα με πολλά θέματα και με κυρίαρχες πολιτικές που έκανε ο Παπανδρέου. Ένα από τα καλά που έκανε πάντως ήταν ότι κατήργησε αυτό το Υπουργείο.
Ξέρετε, γιατί το λέω αυτό; Διότι παγκοσμίως δεν υπάρχουν εθνικοτοπικά Υπουργεία -αυτό είναι ανέκδοτο- για να ικανοποιούμε καταστάσεις και σκέψεις ανόητες. Υπάρχουν Υπουργεία της χώρας. Αν κάποιος θέλει να κάνει περιφερειακή πολιτική κάνει τις περιφέρειες κι εκεί δίνει πραγματική αποκέντρωση.
Εδώ, λοιπόν, στήνουμε το Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης. Το ξαναξηλώνουμε και το ξαναστήνουμε. Θα στήσουμε και το Υπουργείο Ηπείρου, θα στήσουμε και το Υπουργείο Κρήτης και θα ικανοποιούμε πολιτικά πρόσωπα και καταστάσεις επιμέρους.
Συγγνώμη, που το λέω, κύριε Υπουργέ, αλλά τελικά ο μόνος ρόλος του Υπουργού Μακεδονίας- Θράκης και Βορείου Ελλάδος παλιά, ήταν να συνοδεύει στο βήμα της ΔΕΘ τον Πρωθυπουργό. Τελικά, εκεί το κατάντησαν και το κατέληξαν το θέμα κι αυτό είναι αδιανόητο.
Σήμερα, αυτό πάει να αποκτήσει ένα περιεχόμενο. Για το λόγο αυτό, θα το ψηφίσουμε εμείς το νομοσχέδιο, ώστε να αποκτήσετε περιεχόμενο και να μην είστε μόνο ο τελετάρχης της ΔΕΘ. Αυτά, όμως, είναι γελοίες πολιτικές που μας οδήγησαν σήμερα σε αυτό το σημείο: Να ικανοποιούμε το μεγαλοϊδεατισμό κάποιων επάνω στη Θεσσαλονίκη, να ικανοποιήσουμε κάποιους και στο Ηράκλειο και κάποιους στην Πάτρα. Αυτά είναι αστειότητες. Δεν υπάρχει κανένα ευρωπαϊκό κράτος –για να μην πω παγκοσμίως- που να λειτουργούν με εθνικοτοπικά χαρακτηριστικά τα Υπουργεία.
Άλλωστε -συμφωνούν όλες οι πτέρυγες- γι’ αυτό αναβαθμίσαμε και δώσαμε αξία και ουσία στις περιφέρειες με εκλεγμένο περιφερειάρχη…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος):  Εμείς πάντως δεν θέλουμε στην Πελοπόννησο.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Εσείς δεν θέλετε. Είναι πολύ σημαντικό να βλέπω έναν πολιτικό να αποποιείται τέτοιων μεγαλείων.
Νομίζω ότι ήταν ένα πολύ καλό μήνυμα αυτό που είπε ο κ. Μηταράκης. Αν οι Ειδικές Οικονομικές Ζώνες θα είναι έτσι όπως περιγράφονται από κάποιες πτέρυγες -οι φόβοι, αλλά και οι πραγματικές υποψίες- δηλαδή, ζώνες ασυδοσίας, πραγματικά δεν θα είμαστε υποστηρικτές αυτών των πολιτικών.
Άκουσα με προσοχή τον κ. Μηταράκη, εκφράζοντας την Κυβέρνηση προφανώς, να λέει ότι το εργασιακό καθεστώς και σε αυτές τις ζώνες θα είναι αυτό που ισχύει στην επίσημη εργατική νομοθεσία. Αυτό δεν σημαίνει ότι ισχυρίζομαι -και ισχυρίζεται και η Δημοκρατική Αριστερά- ότι έτσι όπως έχει καταντήσει η επίσημη εργατική νομοθεσία σήμερα είναι αυτό που μας ικανοποιεί. Αυτό είναι ένα θέμα, το οποίο θα συζητήσουμε το επόμενο διάστημα.
Παρακαλώ όμως,  αφού πάρετε αυτό το πακέτο των αρμοδιοτήτων και των δυνατοτήτων ως Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης, να δούμε άμεσα που στοχεύει: Ποια επενδυτικά προγράμματα από αυτά τα ενενήντα δυο που λιμνάζουν, θα προχωρήσουν; Έχετε χρόνους ενστάσεων. Εξαντλήστε τους και λάβετε αμέσως αποφάσεις, αν θέλετε να έχουμε μια ελπίδα για να ξεπεράσουμε αυτόν τον κάβο, που λέγαμε.
Διότι -και πολύ ωραία τα είπε η κ. Μάρκου η εισηγήτριά μας- πολλή συζήτηση γίνεται για την κρίση. Ακούμε ένα «Αχ και βαχ» για την κρίση, έχουμε μια μεμψιμοιρία, μια ηττοπάθεια, μια απόγνωση. Πραγματικά, όλο αυτό έχει δημιουργηθεί, γιατί έχει ασκηθεί αυτή η πολιτική μέχρι τώρα. Σήμερα, όμως, νομίζω ο λαός και ο κόσμος περιμένει συγκεκριμένες και χειροπιαστές απαντήσεις.
Θα ανοίξουν δουλειές; Θα πέσει χρήμα; Όλη η συζήτηση γίνεται για το αν το κράτος θα συνδράμει τον επενδυτή.
Σε όλες τις επενδύσεις θα πρέπει να συνδράμει το κράτος; Το κράτος πρέπει να έχει μόνο αυτόν το ρόλο: να συνδράμει σε μια επιχείρηση; Δηλαδή, ο επενδυτής, ο ιδιώτης, δεν μπορεί να κινηθεί χωρίς το κράτος;
Το κράτος, όμως, τι πρέπει να εξασφαλίσει; Πρέπει να εξασφαλίσει φορολογικό πλαίσιο σταθερό, το οποίο το περιμένουμε. Ας έχει έναν πενταετές «αέρα» αυτό το φορολογικό πλαίσιο, ας κάνει μια αναδιανομή του εισοδήματος, ας δημιουργεί στεγανά από παράπλευρες πιέσεις και καταστάσεις, ας δίνει κίνητρο για να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας. Αυτά τα περιμένουμε.
Κοιτάξτε να δείτε είναι μία Κυβέρνηση τριών μηνών. Κάποιοι ζητούν από αυτή την Κυβέρνηση να λύσει παθογένειες πενήντα ετών. Δεν μπορούν να γίνουν μαγικά. Άλλωστε όποιοι τα ζητούν αυτά προφανώς έχουν θητεύσει σε άλλες σχολές. Όμως μπορούν να γίνουν κάποιες κινήσεις και κάποια βήματα. Εσείς κάνετε τώρα μία κίνηση. Πάτε να δώσετε περιεχόμενο σε ένα κουστούμι, το οποίο μέχρι στιγμής απλά παρευρισκόταν. Θα σας ελέγξουμε, θα σας παρακολουθήσουμε αν αυτά τα εργαλεία που αποκτάτε θα τα χρησιμοποιήσετε επ’ ωφελεία του λαού και όχι μόνο της Βορείου Ελλάδας ή της Νοτίου Ελλάδας ή της Δυτικής Ελλάδας κ.λπ. Τι είναι αυτές οι ιστορίες; Υπέρ της Ελλάδας, υπέρ του Έλληνα πολίτη. Είτε μένει στη Θεσσαλονίκη είτε μένει στην Κομοτηνή είτε μένει στην Πάτρα είτε μένει στην Αθήνα ο Έλληνας πολίτης θέλει ευκαιρίες, θέλει δυνατότητες. Μακάρι να έρθει ο Αθηναίος να πάει να δουλέψει στη Θεσσαλονίκη και να κατέβει ο Θεσσαλονικιός να πάει να δουλέψει στην Κρήτη.
Αυτές είναι οι σκέψεις μας αυτές είναι οι ελπίδες μας. Στηρίζουμε το νομοσχέδιο και θα στηρίξουμε και τη δική σας προσπάθεια σε αυτή την κατεύθυνση.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Και εμείς σας ευχαριστούμε.

ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Το λόγο έχει ο κ. Οικονόμου για τρία λεπτά.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, είναι φανερό -και το αναγνωρίζουν, απ’ ό,τι βλέπω, και οι υπόλοιπες πτέρυγες- ότι για τη Δημοκρατική Αριστερά ο πήχης είναι πολύ ψηλά στα θέματα της διαφάνειας και στα ζητήματα που προκύπτουν το τελευταίο χρονικό διάστημα. Και δεν μπορούν να κάνουν και αλλιώς, διότι είμαστε το Κόμμα και τα πολιτικά πρόσωπα που πρώτοι, κύριε Πρόεδρε, θίξαμε τα ζητήματα της διαδρομής του «μαύρου χρήματος» και του αν οι «έχοντες και κατέχοντες» -που λέγαμε παλιά- έχουν πληρώσει τους φόρους που αναλογούν στα εισοδήματά τους, ποιοι επώνυμοι, κατά το κοινώς λεγόμενον, είτε αυτά είναι πολιτικά πρόσωπα, είτε είναι καλλιτέχνες, είτε είναι δημόσια πρόσωπα, έχουν αποδώσει το φόρο τους και αν, σε τελική ανάλυση, όλοι όσοι πρέπει αυτή τη στιγμή στη χώρα μας να αποδώσουν με το εισόδημά τους αυτά που αναλογούν στην πατρίδα, το έχουν κάνει.
Ο κ. Παπαδημούλης πολύ καλά έκανε και εντόπισε την αρχή, δηλαδή το ποιος έπιασε την κλωστή και άρχισε να ξηλώνει το «πουλόβερ».
Πραγματικά, ο έτερος Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος, ο κ. Τσούκαλης, κατέθεσε στις 28/8/2012 επίκαιρη ερώτηση όπου ζήταγε από τον κ. Στουρνάρα να πει και να εκθέσει ως Προϊστάμενος του ΣΔΟΕ ποια είναι η εικόνα του για πρόσωπα και για καταστάσεις και μάλιστα –το λέω επειδή έχω μπροστά μου την ερώτηση- κάνοντας και κριτική στον κ. Στουρνάρα και στην Κυβέρνηση επειδή έγινε αυτή η εσπευσμένη αλλαγή του κ. Διώτη. Εμείς πιστεύαμε και πιστεύουμε ακόμη ότι δεν έπρεπε ο κ. Διώτης να αλλάξει μεσούσης μίας πορείας πραγμάτων και εξέλιξης ερευνών. Επροτιμήθη ο συμπατριώτης μας ο Μεσσήνιος. Θα κριθούν όλοι.
Όμως, κύριε Παπαδημούλη, εκεί που πήγατε να αναγνωρίσετε την πραγματικότητα, αφήσατε και μια χαραμάδα για να πείτε και το πικρόχολο σχόλιό σας. Δεν ήταν κατόπιν συνεννοήσεως, διότι οι μέρες δεν βγαίνουν. Όπως ξέρετε, διότι είστε και έμπειρος κοινοβουλευτικός, η επίκαιρη ερώτηση δεν απαντήθηκε. Εξελίχθηκε σε γραπτή ερώτηση και απαντήθηκε, όχι σε δέκα μέρες βέβαια. Φθάσαμε στο τέλος με γραπτή απάντηση ο κύριος Υπουργός να εκθέσει την άποψή του, μετά από ένα μήνα. Ούτε προσυνεννοήσεις έγιναν ούτε τίποτα.
Η δική μας θέση, κύριε Πρόεδρε, -και το λέω προς όλες τις πτέρυγες- είναι καθαρή απέναντι σε όλους. Ούτε χίμαιρες περί κοινοβουλευτισμού, που χτυπιέται, ούτε κουβέντες οι οποίες δεν στοιχειοθετούνται θα ακούσετε από εμάς. Εμείς λέμε «άπλετο φως σε όλα» ξεκινώντας από τον Πρόεδρο της Βουλής -που σήμερα το θέμα είναι σε εξέλιξη και αποτελεί σημείο αιχμής για τη συζήτησή μας- αλλά και για τα υπόλοιπα πολιτικά πρόσωπα, είτε είναι Υπουργοί, είτε είναι Βουλευτές, είτε είναι δήμαρχοι, είτε είναι περιφερειάρχες, είτε είναι παλαιοί νομάρχες. Ουδείς  έχει τη δυνατότητα σήμερα να γλυτώσει. Ξέρετε γιατί; Διότι θα υπάρχουν πολιτικές δυνάμεις και πολιτικά πρόσωπα που θα παρακολουθούν. Εμείς κάθε εβδομάδα καταθέτουμε επίκαιρη ερώτηση. Επανήλθε ο κ. Τσούκαλης κι έχω καταθέσει κι εγώ άλλη επίκαιρη ερώτηση. Το Κόμμα μας συνέχεια κάνει επίκαιρες ερωτήσεις. Δεν θα αφήσουμε σε χλωρό κλαρί κανέναν Υπουργό και κανένα ΣΔΟΕ! Θα φέρει τα ονόματα και θα αποκαλυφθούν όλοι!
Ευχαριστώ.
(Χειροκροτήματα από την Πτέρυγα της Δημοκρατικής Αριστεράς)

Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2012

Συνάντηση αντιπροσωπείας της Δημοκρατικής Αριστεράς με επικεφαλής τον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο, Βασίλη Οικονόμου με τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, Πάνο Παναγιωτόπουλο (21-09-2012)

Αντιπροσωπεία της Δημοκρατικής Αριστεράς με επικεφαλής τον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο, Βουλευτή Αττικής, Βασίλη Οικονόμου, την Βουλευτή Β’ Πειραιά, Μαρία Γιαννακάκη και το μέλος του Τομέα Άμυνας, αντιπτέραρχο ε.α., Μισαήλ Κουγιουμτζίδη, συναντήθηκε με τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, Πάνο Παναγιωτόπουλο και την Στρατιωτική Ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων προκειμένου να γίνει ενημέρωση για τα υπό έγκριση μέτρα που αφορούν τον Τομέα της Άμυνας.


Η συνάντηση έγινε σε εποικοδομητικό κλίμα καθώς υπήρξε εξ’ αρχής συμφωνία ότι τα όποια μέτρα υιοθετηθούν τελικά δεν θα πρέπει να επηρεάσουν ούτε κατ’ ελάχιστο την επιχειρησιακή και αποτρεπτική ικανότητα των Ενόπλων Δυνάμεων. Συμφωνία υπήρξε επίσης στο ότι δεν μπορούν να μειωθούν τα ειδικά μισθολόγια των Στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων καθώς ήδη αυτά είναι εξαιρετικά χαμηλά.

Ο Βασίλης Οικονόμου κατέθεσε αναλυτικά τις προτάσεις της Δημοκρατικής Αριστεράς για μέτρα εξοικονόμησης πόρων και αναδιάρθρωσης των Ενόπλων Δυνάμεων, ώστε να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα και να αυξηθεί η αποτρεπτική ικανότητα και των τριών όπλων. Η συμμετοχή του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας στο σχέδιο περιστολής των δαπανών προτείναμε να στηριχθεί σε:

1. Μετάθεση πληρωμής εξοπλιστικών προγραμμάτων στο μέλλον και ακύρωση νέων παραγγελιών

2. Αξιοποίηση πεπαλαιωμένου εξοπλισμού με πώλησή του σε ενδιαφερόμενες τρίτες χώρες

3. Αναδιοργάνωση δομών λειτουργίας των Ενόπλων Δυνάμεων κατά το πρότυπο της διάρθρωσης των ΗΠΑ και Ισραήλ

4. Κλείσιμο και άλλων στρατοπέδων που δεν συντελούν στην επίτευξη καλύτερης επιχειρησιακής κατάστασης και δεν συμβάλλουν στην αποτρεπτική ικανότητα της χώρας

5. Μείωση των δαπανών για το ΝΑΤΟ και μείωση των στρατιωτικών αποστολών στο εξωτερικό.

Σε δηλώσεις μετά το πέρας της συνάντησης ο Βασίλης Οικονόμου τόνισε ότι «Μπορούν να επιτευχθούν μεγαλύτερες περικοπές στην Άμυνα χωρίς να θίγεται η επιχειρησιακή και αποτρεπτική ικανότητα των Ενόπλων Δυνάμεων και χωρίς να θιγούν τα ειδικά μισθολόγια των στελεχών. Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Πάνος Παναγιωτόπουλος, εξετάζει με μεγάλη προσοχή τα μέτρα που προτείναμε να υιοθετηθούν και πιστεύω ότι κινούμαστε στην σωστή κατεύθυνση τουλάχιστον σε ότι αφορά τα ζητήματα της Εθνικής Άμυνας».

Έλεγχοι Πόθεν Έσχες και φορολόγηση των χρημάτων που διοχετεύτηκαν στο εξωτερικό από καλλιτέχνες και πολλούς «επώνυμους»

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΔΙΕΥΘ. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ  ΕΛΕΓΧΟΥ
Αριθ. Πρωτ.
279
Ημερομ. Κατάθεσης
18.09.12




ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς : Υπουργό Οικονομικών

Κύριε Υπουργέ,

Κατ’ επανάληψη τα ρεπορτάζ για το Υπουργείο Οικονομικών καταγράφει δισεκατομμύρια ευρώ που έχουν «φυγαδευτεί» στο εξωτερικό από Έλληνες καταθέτες, μεταξύ των οποίων και «επώνυμοι», καλλιτέχνες κλπ. Εξ όσων γνωρίζουμε υπάρχει μάλιστα λίστα στο Υπουργείο Οικονομικών με χιλιάδες ονόματα που προέβησαν σε τέτοιες κινήσεις. Παράλληλα καταιγισμός δημοσιευμάτων αναφέρεται στις καταθέσεις Ελλήνων στην Ελβετία και την πρόθεση σύναψης συμφωνίας μεταξύ των δύο χωρών ώστε οι καταθέσεις αυτές επιτέλους να φορολογηθούν. Δεν φαίνεται όμως να γίνονται κάποιες ενέργειες για τον έλεγχο του τρόπου κτήσης αυτών των περιουσιακών στοιχείων, την φορολόγηση των εντός της χώρας περιουσιακών στοιχείων των πολιτών αυτών, του προσδιορισμού της πραγματικής κλίμακας εισοδήματος που δηλώνουν τα τελευταία τουλάχιστον δέκα χρόνια και την απαίτηση του ελληνικού δημοσίου για καταβολή αναδρομικών φόρων εάν διαπιστωθεί απόκρυψη εισοδημάτων πέραν των άλλων νομικών συνεπειών που πρέπει να επιβληθούν. Αντίθετα το φως της δημοσιότητας είδε η πρόθεση του Υπουργείου Οικονομικών να χορηγήσει έναντι ευτελούς τιμήματος (5 – 10%) φορολογική αμνηστία σε όσους απέκρυψαν εισοδήματα και περιουσιακά στοιχεία στο παρελθόν! Για μια ακόμη φορά παρατηρείται ο διαχωρισμός των Ελλήνων Πολιτών σε δύο κατηγορίες. Από τη μια τα «κορόιδα» που είναι συνεπείς και νόμιμοι στις φορολογικές τους υποχρεώσεις πληρώνοντας μέχρι και 45% φόρο και από την άλλη οι «έξυπνοι» που απέκρυπταν εισοδήματα και περιουσιακά στοιχεία και θα τα νομιμοποιήσουν με το ευτελές 5-10%! Η μέθοδος για να αποκτήσει ο ελληνικός λαός φορολογική συνείδηση πραγματικά εκπλήσσει!

Κατόπιν όλων αυτών,

Ερωτάστε
1. Προτίθεστε να προβείτε σε διεξοδικό έλεγχο των περιουσιακών στοιχείων και του τρόπου κτήσης αυτών καθώς και των φορολογικών δηλώσεων των φυσικών προσώπων και των εταιριών που «φυγάδευσαν» δισεκατομμύρια ευρώ στο εξωτερικό τα τελευταία χρόνια, να επιβάλλεται αναδρομική φορολογία και πρόστιμα σε περιπτώσεις παραβάσεων και να κινήσετε όλες τις σχετικές νομικές διαδικασίες εναντίον τους και φυσικά να ξεχάσετε κάθε ιδέα για φορολογική αμνηστία;
2. Σε τι ύψος ανέρχεται η διαρροή καταθέσεων προς το εξωτερικό τα τελευταία δυόμισι χρόνια με βάση τις διατραπεζικές κινήσεις που καταγράφηκαν και τις οποίες έχετε δικαίωμα να ελέγξετε;    


                                                                                       -Ο-
     ΕΡΩΤΩΝ  
                 ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
                                                                            ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012

Επίκαιρη Ερώτηση του Βασίλη Οικονόμου για τον Ναύσταθμο Σαλαμίνας και η απάντηση του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας, Δημήτριου Ελευσινιώτη.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης): Εισερχόμαστε στη με αριθμό 239/11-9-2012 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή της Δημοκρατικής Αριστεράς κ. Βασιλείου Οικονόμου προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας σχετικά με τη λήψη μέτρων αναβάθμισης του Ναυστάθμου Σαλαμίνας.
Έχετε το λόγο, κύριε Οικονόμου.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, σε συνέχεια και της προηγούμενης ομιλίας μου στην εκδήλωση στην οποία λάβαμε το λόγο και η κάθε πτέρυγα είπε την άποψή της, όλοι νομίζω θα συμφωνήσουμε ότι για να μπορεί να σταθεί ένα έθνος και μία χώρα όρθια, χρειάζεται αξιόμαχες Ένοπλες Δυνάμεις, οι οποίες σε επίπεδο προσωπικού, αλλά και τεχνικών υποδομών και εξοπλισμού, μπορούν να παίξουν το ρόλο που καλούνται από τον όρκο τους στην πατρίδα.
Η ερώτηση που καταθέτω σήμερα στον Υπουργό αφορά το Ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Όπως γνωρίζετε κι εσείς πολύ καλά -καλύτερα από εμένα θα έλεγα λόγω και της καταγωγής σας, αλλά και της πολιτικής σας δραστηριότητας στον Πειραιά εν γένει- ο Ναύσταθμος της Σαλαμίνας είναι δημόσιες εγκαταστάσεις οι οποίες μπορούν και δίνουν τη δυνατότητα στον ελληνικό στόλο, στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό να κάνει τις επιδιορθώσεις του και να μπορεί να ανταπεξέλθει στα τεχνικά ζητήματα που ανακύπτουν.

Κύριε Υπουργέ, υπάρχουν πληροφορίες για θέματα που αφορούν τα πολεμικά μας πλοία, δηλαδή, σε σχέση με το πόσο αξιόμαχα είναι και πώς γίνεται η αναπλήρωση προβλημάτων και βλαβών. Το πώς μπορεί να γίνει αυτή η αναπλήρωση, πώς καθίστανται τα πολεμικά πλοία αξιόμαχα και στην αιχμή του αμυντικού δόρατος και μπορούν να παίξουν το ρόλο που καλούνται είναι ένα μεγάλο ζήτημα που αφορά τη ναυπηγική βιομηχανία ή εν πάση περιπτώσει, τις εγκαταστάσεις που μπορούν να υποστηρίξουν αυτό το όπλο.
Ο Ναύσταθμος, φοβούμαστε ότι δεν έχει παίξει αυτό το ρόλο. Θα αναφέρω τέσσερα συγκεκριμένα γεγονότα και θα μιλήσω και στη δευτερολογία μου. Θα σας δώσω την ευκαιρία για να πείτε την άποψή σας. Μιλάμε για τα ZUBR. Μάλιστα, στο «Κέρκυρα» είχαμε προβλήματα καταστροφής από πυρκαγιά. Είναι, όμως, και άλλα δυο τα οποία αυτή τη στιγμή δεν είναι λειτουργικά ικανά. Σας βάζω το ζήτημα της πυραυλάκατου «Μυκόνιος», η οποία είναι παροπλισμένη τόσο καιρό. Γιατί δεν αξιοποιούμε τις εγκαταστάσεις του Ναυστάθμου; Σας βάζω το θέμα των υδρογόνων για την αναβάθμιση των υποβρυχίων. Πάμε και προσφεύγουμε σε γερμανικές εταιρείες την ώρα που έχουμε τέτοιες εγκαταστάσεις στα χέρια μας. Σας βάζω και το θέμα των δεξαμενών του Ναυστάθμου. Θα γίνει μια παγκόσμια πρωτοτυπία. Είναι προβληματική η κατάσταση και θα έχουμε ναύσταθμο με υποδομές τεραστίων δυνατοτήτων και εκατομμυρίων ευρώ και δεν θα μπορούμε να κάνουμε την παραμικρή παρέμβαση στο στόλο.
Θέλω να ακούσω την άποψή σας και θα επανέλθω.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης): Ευχαριστούμε, κύριε συνάδελφε.
Το λόγο έχει ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, κ. Δημήτριος Ελευσινιώτης.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΕΛΕΥΣΙΝΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας):Κύριε Πρόεδρε, σας ευχαριστώ πολύ.
Κύριοι Βουλευτές, θα πρέπει να ξεκινήσω να πω δυο λόγια για το Ναύσταθμο, μια που ετέθη ο όρος του Ναυστάθμου Σαλαμίνος. Κατ' αρχάς, όπως γνωρίζετε έχουμε τρεις ναυστάθμους, οι οποίοι βοηθούν τα πολεμικά μας πλοία να είναι αξιόμαχα. Ο ένας είναι ο Ναύσταθμος Σαλαμίνας, ο δεύτερος είναι ο Ναύσταθμος Κρήτης κι έχουμε και την Επισκευαστική Βάση της Λέρου.
Θα ήθελα στο σημείο αυτό να τονίσω ότι η γενική λειτουργία του Ναυσταθμού και η δυνατότητα αναβάθμισής του αποτελεί έναν συνεχή στόχο του Πολεμικού Ναυτικού, αφ' ης στιγμής έχουμε πολεμικά πλοία που εκσυγχρονίζονται συνεχώς και κατά καιρούς έχουμε αφίξεις νέων πλοίων, νέας τεχνολογίας.
Ως εκ τούτου σημαντική παράμετρος για το Πολεμικό Ναυτικό είναι να εκσυγχρονίζει με γνώσεις και το προσωπικό του, δηλαδή να πηγαίνουν σχολείο ή μέσα στα follow support να υπάρχει μέρος εκπαιδεύσεως, ακόμα και για τις συσκευές που κατά καιρούς μπαίνουν στα πολεμικά πλοία για την αναβάθμισή τους.
Έτσι, λοιπόν, ο Ναύσταθμος βρίσκεται σε μια συνεχή, θα έλεγα, εγρήγορση εκσυγχρονισμού. Υπάρχουν γεγονότα που άλλες φορές φαίνονται, με τις αφίξεις, παραδείγματος χάριν, των φρεγατών, των αεροστροβίλων κ.λπ. και άλλες φορές που αυτό δεν φαίνεται, όταν δηλαδή πρόκειται για απλές συσκευές που αναβαθμίζονται και αλλάζονται. Όμως, όταν αλλάζει μια συσκευή, πρέπει να αλλάξουν και οι γνώσεις του προσωπικού πηγαίνοντας στη νέα θεώρηση, στη νέα λειτουργία και στη νέα απόδοση των συσκευών. Έτσι, λοιπόν, ο Ναύσταθμος συνεχώς αναβαθμίζεται.
Θα μου επιτρέψετε να πω δυο λόγια γι' αυτά που θέσατε ως τέσσερα σημαντικά ζητήματα.
Το αερόστρωμνο «Κέρκυρα» έχει ήδη αναληφθεί από το Πολεμικό Ναυτικό, να κάνει εκείνο από μόνο του την επισκευή και να το αποδώσει αξιόμαχο πίσω στο στόλο.
Όσον αφορά το «Μυκόνιο», υπάρχουν δυο αποφάσεις του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου για την αποκατάσταση των ζημιών. Ήδη οι κύριες μηχανές έχουν βγει από το πλοίο με σκοπό να φτιαχτούν στα συνεργεία και να επανατοποθετηθούν.
Ως προς το υδρογόνο, όντως έχετε δίκιο, το αγοράζουμε από το εξωτερικό, πλην όμως σκεφτείτε ότι αυτή τη στιγμή έχουμε ένα μόνο υποβρύχιο. Δεν είναι καθόλου cost effective, δεν είναι αποδοτικό ως προς το κόστος να κατασκευάσουμε ή να δημιουργήσουμε μια βιοτεχνία εκτός Πολεμικού Ναυτικού. Όταν αφιχθούν τα τρία υποβρύχια, που αυτή τη στιγμή βρίσκονται στον Σκαραμαγκά, οπωσδήποτε μετά θα είναι και costeffective και το Πολεμικό Ναυτικό ήδη το έχει στα σχέδιά του για να το προωθήσει.
Τέλος, ως προς το -εδώ και περίπου δυο χρόνια υπάρχον- θέμα των δεξαμενών του Ναυτικού -και θα ομολογήσω ότι ξεκίνησε από την εποχή που ήμουν Αρχηγός Ναυτικού, το είχαμε περάσει και από τη Βουλή των Ελλήνων- γνωρίζετε ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έκαναν κάποια ένσταση, εκδικάστηκε η υπόθεση και αυτή τη στιγμή είναι ένα συνεχιστεί το πρόγραμμα και να δοθούν στα Ναυπηγεία Νεωρίου στη Σύρο.
Κύριε Πρόεδρε, κύριε Βουλευτά, αυτά είχα να σας απαντήσω. Αν έχετε κάποια ερώτηση, στη δευτερολογία θα υπεισέλθω σε περισσότερες λεπτομέρειες.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης):  Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.
Ορίστε, κύριε συνάδελφε, έχετε το λόγο για τρία λεπτά.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Χάρηκα πολύ που είδα τον Υπουργό, ο οποίος ήλθε εδώ να απαντήσει γιατί ως παλαιός Αρχηγός του Ναυτικού είναι και ειδήμων και γνωρίζει τα θέματα από πρώτο χέρι και πραγματικά ένας παλιός ναύαρχος, ο οποίος έχει ζήσει τα πράγματα και τα προβλήματα και τη λειτουργία του Ναυτικού, μπορεί να δώσει μια διαφωτιστική απάντηση στο Κοινοβούλιο και κατ' επέκταση στον ελληνικό λαό για θέματα, τα οποία τον απασχολούν.
Ίσως αναρωτηθείτε: Απασχολεί τον ελληνικό λαό το πώς θα είναι ο Ναύσταθμος στη Σαλαμίνα; Νομίζω πως τον απασχολεί, γιατί είναι περιουσία του ελληνικού λαού. Είναι δημόσιες εγκαταστάσεις. Είναι οι δυνατότητες που έχει η πατρίδα μας να παίξει το ρόλο της υποστηρίζοντας και μη σπαταλώντας εκατομμύρια ή δισεκατομμύρια ευρώ προς τρίτες χώρες, αξιοποιώντας τη δική της περιουσίας, τις δικές της υποδομές, το δικό της προσωπικό.
Κύριε  Υπουργέ, φυσικά άκουσα με πολύ ενδιαφέρον αυτά που είπατε. Είναι σίγουρο ότι με ικανοποιούν οι απαντήσεις σας σε σχέση και με το zubr για το οποίο έχει δρομολογηθεί η εξέλιξη. Kαι για τη «Μυκόνιος» για την οποία εδώ και πολύ καιρό, κύριε Πρόεδρε, ήταν ακινητοποιημένη απ' ό,τι με πληροφόρησαν στην Κρήτη, πέρναγε χρόνος και δυνατότητες τις οποίες θα μπορούσε να αξιοποιήσει η Ελλάδα για αυτήν την πυραυλάκατο, και δεν το έκανε. Χαίρομαι που έχει δρομολογηθεί η υπόθεση της επαναφοράς στην ενεργό υπηρεσία της πυραυλάκατου «Μυκονίου».
Το θέμα των δεξαμενών είναι σίγουρο ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα. Γνωρίζω ότι υπάρχει αυτή η προσφυγή η οποία πλέον δεν είναι εμπόδιο αφού ξεπεράστηκε, το νομικό ζήτημα. Υπό αυτή λοιπόν την έννοια θεωρώ ότι άμεσα θα προβείτε εις την επισκευή των δεξαμενών του ναυστάθμου, οι οποίες όπως καταλαβαίνετε πρέπει να υπάρχουν για να γίνονται οι επισκευές και να λειτουργεί ο ναύσταθμος.
Αυτό το οποίο νομίζω ότι έχει αξία και σημασία είναι να δεσμευτεί η Κυβέρνηση -ο λόγος σας είναι προς αυτή την κατεύθυνση και χαίρομαι- να αξιοποιηθεί ο ναύσταθμος. Βρισκόμαστε στην εξής τραγική κατάσταση. Είμαστε η χώρα που έχει τον πρώτο στόλο στον κόσμο σε εμπορικό επίπεδο. Είμαστε η χώρα που έχει πολεμικό ναυτικό ζηλευτό σε επίπεδο αξιομάχου και τις δυνατότητες που έχουν πλέον τα όπλα μας.
 Δεν μπορεί να είναι πίσω στο ναυπηγικό κομμάτι. Στο ναυπηγικό κομμάτι σε σχέση με τον εμπορικό μας στόλο είμαστε στο μηδέν. Και έχουμε δύο ναυπηγεία τα οποία βρίσκονται σε τραγική κατάσταση. Εννοώ τα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας και έχουμε και τον ναύσταθμο της Σαλαμίνας, που αυτή τη στιγμή ουσιαστικά δεν τα αξιοποιούμε. Υπάρχει μία εν μέρει αξιοποίηση του ναύσταθμου της Σαλαμίνας.
Πρέπει αυτό να γίνει στο μάξιμουμ επίπεδο. Και βέβαια, κύριε Υπουργέ, σε άλλη ερώτηση γιατί τώρα δεν μπορεί να αναλυθεί και να αναπτυχθεί σε αυτήν εδώ, θα πιάσουμε το μεγάλο ζήτημα της ναυπηγικής βιομηχανίας -έτσι τη λέμε εμείς στη Δημοκρατική Αριστερά- δηλαδή το πώς μπορεί να δημιουργήσει υποδομές ανάπτυξης η χώρα σε αυτό το πολύ κρίσιμο σημείο που λέγεται ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης): Ευχαριστούμε, κύριε συνάδελφε.
Το λόγο έχει ο κύριος Υπουργός για τρία λεπτά.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΕΛΕΥΣΙΝΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας): Να ξεκινήσουμε να πούμε και δύο λόγια για τον ναύσταθμο, διότι ίσως μετά την «Κέρκυρα», το Zubr, το «Μυκόνιο», τα υδρογόνα κ.λπ. αφήσαμε το κύριο σημείο για το οποίο ίσως θα έπρεπε να μιλήσουμε περισσότερο, που είναι ο ναύσταθμος της Σαλαμίνας.
Επανέρχομαι λοιπόν να πω το εξής. Αυτή τη στιγμή ο ναύσταθμος της Σαλαμίνος δουλεύει έτσι ώστε κανένα πλοίο να μην έχει την ανάγκη να βγει εκτός ναυτικού για την τυχόν επισκευή του.
Όπως γνωρίζετε, αγοράζοντας κάποια συσκευή ή υλικό ή μηχάνημα, ξεκινάμε πρώτα απ' όλα να  το τεστάρουμε στο εργοστάσιο. Είναι τα περίφημα Fat. Εκεί λοιπόν πάντα το ναυτικό στέλνει άτομο ή έχει εκ των προτέρων άτομο όταν είναι ένα εργοστάσιο το οποίο παράγει μοναδικό υλικό και το οποίο χρησιμοποιείται κατά κόρον στο στόλο, όπως είναι οι αεροστρόβιλοι του ναυτικού που είναι της Ρολς Ρόυς. Εκεί λοιπόν έχουμε ένα μόνιμο στέλεχος και όταν το μηχάνημα έχει σοβαρή ζημιά ή όταν κλείσει ο κύκλος εργασίας του, το στέλνουμε εκεί. Και έτσι έχουμε έναν ειδικό, εμπειρογνώμονα αξιωματικό ο οποίος παρακολουθεί τις εργασίες.
Ερχόμαστε ξανά να δούμε το ναύσταθμο. Γίνονται πολλές φορές εσωτερικά ή εξωτερικά σχολεία. Πρόσφατα και πέρσι το καλοκαίρι επί έξι μήνες ήταν οι Ιταλοί στο ναύσταθμο Σαλαμίνος για να εκπαιδεύσουν τα πληρώματα του ναυτικού για το Oto Melara.  Το Oto melara -το ξέρετε- είναι ένα όπλο το οποίο κατέχει το ναυτικό από το 1970 περίπου, επί σαράντα δηλαδή συνεχή έτη. Έχει αποδειχθεί ένα από τα καλύτερα πυροβόλα και έτσι έχουμε ολόκληρο τμήμα το οποίο εργάζεται. Ο Ιταλός λοιπόν ήλθε για να βοηθήσει σε αυτόν τον τομέα. Έχουμε την εσωτερική εκπαίδευση. Παλιοί αξιωματικοί οργανώνουν τους νέους.
Υπάρχει μια πρόσφατη μελέτη να διαχωρίσουμε σε καλύτερες ειδικότητες το Ναύσταθμο όσον αφορά τα ηλεκτρονικά -κυρίως τα ηλεκτρονικά που είναι το άλφα και το ωμέγα σήμερα- και γενικώς, προσπαθούμε να είμαστε και είμαστε αυτή τη στιγμή, σας το διαβεβαιώνω, αυτάρκεις ως προς την αναζήτηση απ' έξω κατασκευαστικών ή επισκευαστικών βάσεων.
Όσον αφορά στα ναυπηγεία Ελευσίνος και Σκαραμαγκά, ήθελα να δηλώσω ότι γνωρίζετε ότι υπάρχει μια επιτροπή από την Κυβέρνηση, της οποίας και εμείς περιμένουμε την εξέλιξη και από εκεί και κάτω θα μπορέσουμε να συζητήσουμε ό,τι θέλετε.
Σας ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης): Σας ευχαριστούμε και εμείς, κύριε Υπουργέ.
Χαίρομαι ιδιαίτερα που από τη συζήτηση απεδείχθη και συνομολογήθηκε από όλους, πρώτον, το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων και κυρίως του Ναυτικού και δεύτερον, η σημαντική συνεισφορά του Ναυστάθμου της Σαλαμίνος γενικά και στις επισκευές, αλλά και στις κατασκευές για το στόλο μας.

Ομιλία στη Βουλή για την Ημέρα Εθνικής Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικρασίας από το τουρκικό κράτος


ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης): Το λόγο έχει ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς, κ. Βασίλειος Οικονόμου.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, πραγματικά σήμερα είναι μία πολύ σημαντική ημερομηνία. Το Ελληνικό Κοινοβούλιο με την απόφασή του έδωσε την πρέπουσα σημασία και αξία στην υπόθεση αυτή. Νομίζω ότι η ιστορική μνήμη είναι ένα πολύ βασικό στοιχείο για τη διαιώνιση ενός λαού, ενός έθνους.
Με αυτές λοιπόν τις αξίες είναι πάρα πολύ σημαντικό η επίσημη κεντρική έκφανση της ελληνικής πολιτείας να τιμάει αυτήν τη μνήμη, η οποία πρέπει να παίζει σε πολλαπλά επίπεδα ρόλο παιδαγωγικό, ιστορικό, ρόλο πολιτικής εκπαίδευσης και να διορθώνονται τα λάθη του παρελθόντος.
Η σημερινή συνεδρίαση πρέπει να είναι σε αυτό το πνεύμα, δηλαδή να ενώνει και να δίνει αυτά τα διδάγματα τα οποία πρέπει να τα αξιοποιήσει ο ελληνικός λαός και η ελληνική πολιτεία ώστε να μην χάνονται ευκαιρίες στο μέλλον. Αναρωτιέμαι αυτός που θα γυρίσει το μυαλό του πίσω ή θα διαβάσει τα ιστορικά ντοκουμέντα πριν ενενήντα χρόνια τι θα πει όταν δει πώς δημιουργήθηκαν ή πώς εξελίχθηκαν αυτές οι καταστροφικές πολιτικές και συνέπειες.


Σήμερα εδώ στην Αίθουσα ακούσαμε πολιτικό Αρχηγό, την ώρα που είναι παρόντες οι εκπρόσωποι των κομμάτων, να λέει ότι λείπουν οι εκπρόσωποι των κομμάτων. Απογοητευτική παρουσία, κατά την άποψή μας, όταν προσπαθεί να πλειοδοτήσει και να δημιουργήσει εντυπώσεις, τραβώντας από τα μαλλιά καταστάσεις και κουβέντες, οι οποίες δεν είχαν την αξία και τη σημασία που θέλει να αποδώσει αυτός. Αλλά, τέλος πάντων, θα το σταματήσω εδώ. Καταλαβαίνω ότι δεν πρέπει σε μία τέτοια εκδήλωση να πούμε παραπάνω πράγματα, αλλά η αυτοσυγκράτηση χρειάζεται για όλους.
Υπ' αυτή λοιπόν, την έννοια, είχαμε τότε ένα καταστροφικό αποτέλεσμα. Πρέπει σήμερα να πούμε και να δούμε ποιοι λόγοι οδήγησαν σε εκείνο το αποτέλεσμα.
Φυσικά ο ξένος παράγων έπαιξε το ρόλο του. Αλλά πρέπει να δούμε τι κάναμε και εμείς μεταξύ μας και μόνοι μας, αν μόνοι μας βγάλαμε τα μάτια μας, διότι οι πολιτικοί της τότε εποχής άλλα έλεγαν και άλλα έκαναν. Συγκεκριμένα διεκδίκησαν και ζήτησαν την ηγεσία της τότε εποχής λέγοντας ότι θα φέρουν τα παιδιά πίσω από το μέτωπο και έφτασαν στο Σαγγάριο!! Συγκεκριμένες πολιτικές οδήγησαν τα πράγματα εκεί που τα οδήγησαν.
Θα πρέπει όταν έχουμε τέτοιες επετείους, πέρα από τους κομπασμούς και τις πατριωτικές μπαρούφες, που πολλές φορές δημιουργούν λάθος εντυπώσεις και λάθος προσεγγίσεις, να δούμε τα πραγματικά αίτια, να διδαχθούμε απ' αυτά, για να μην επαναλάβουμε τα λάθη μας.
Γιατί καταστροφές σαν τον ξεριζωμό του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας -και το λέω με την φόρτιση της ποντιακής μου καταγωγής, γιατί ήταν στον ίδιο χρονικό ορίζοντα και η ποντιακή γενοκτονία από τους Τούρκους- μπορούν να πάρουν άλλη μορφή, άλλο δρόμο σήμερα. Δεν είναι πάντα η πολεμική σύρραξη, η οποία πρέπει να μας φοβίζει.
Γι' αυτό, λοιπόν, η Δημοκρατική Αριστερά σέβεται απόλυτα αυτή την ημέρα και εγώ ως εκπρόσωπος του κόμματος κάνω αυτήν την τοποθέτηση σήμερα εδώ. Η Δημοκρατική Αριστερά θεωρεί ότι αυτές ηοι μέρες και αυτά τα σύμβολα πρέπει να διατηρούνται όχι μόνο εδώ στην Αίθουσα, αλλά και στη μνήμη του ελληνικού λαού, για να βγαίνουν τα καλύτερα δυνατά συμπεράσματα και διδάγματα, για να μπορέσει να προχωρήσει η πατρίδα μας και ο λαός μας σε δρόμους που να μην οδηγούν σε τέτοιες καταστροφές.
Ευχαριστώ.

Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2012

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΕΜΘ! ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ!


1. Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βουλευτής Αττικής, Βασίλης Οικονόμου, όπως είχε δεσμευτεί δημόσια έφερε την τροπολογία της βαθμολογικής εξέλιξης των Εθελοντών Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) στην Ολομέλεια της Βουλής
2. Στην τοποθέτησή του ζήτησε σαφή δέσμευση από τον Υπουργό Άμυνας, Πάνο Παναγιωτόπουλο ότι αφού δεν δέχεται στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο να ψηφιστεί η τροπολογία να την επαναφέρει για ψήφιση άμεσα σε επόμενο νομοσχέδιο.
3. Προειδοποίησε ότι δεν είναι ανεκτό να ακούγεται μόνο η άποψη των Επιτελείων για το θέμα και αυτή πάντα να γίνεται δεκτή
4. Τόνισε ότι δεν είναι πλέον ανεκτό να υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση  ίδιας κατηγορίας στελεχών (περίπτωση εθελοντών γυναικών)
5. Ο ΥΠΕΘΑ δεσμεύτηκε να φέρει το ζήτημα άμεσα στη Βουλή αφού προηγουμένως έρθει σε συνεννόηση με τους Αρχηγούς
6. Ο ΥΠΕΘΑ δεν παρέθεσε κανένα επιχείρημα κατά της συγκεκριμένης τροπολογίας

Συμπέρασμα: Εάν ετίθετο σήμερα σε ψηφοφορία η τροπολογία δεν θα περνούσε και  θα λειτουργούσε ως αρνητικό και ανασταλτικό τετελεσμένο για το ζήτημα των ΕΜΘ.
Αντίθετα μετά και από αυτή την τοποθέτηση του Υπουργού ανοίγει επιτέλους ο δρόμος για την άμεση αποκατάσταση αυτής της αδικίας αφού ελλείψει ουσιαστικού λόγου μη ικανοποίησης της ρύθμισης, ούτε ο Υπουργός ούτε οι Αρχηγοί θα μπορούν πλέον να πείσουν τους Βουλευτές όλων των κομμάτων για μελλοντική απόρριψη μιας τέτοιας ρύθμισης σε επόμενο νομοσχέδιο.

Θα δώσουμε ένα εύλογο αλλά μικρό χρονικό διάστημα στον Υπουργό να φέρει ο ίδιος την ρύθμιση. Εάν δεν ανταποκριθεί στην δέσμευσή του θα την επαναφέρουμε εμείς απαιτώντας να τεθεί πλέον σε ψηφοφορία με ότι αυτό συνεπάγεται.


Διαβάστε το απόσπασμα των Πρακτικών από την Ομιλία στη Βουλή για το ζήτημα των ΕΜΘ και μεταφοράς κρίσεων των στελεχών των Ένοπλων Δυνάμεων (13-09-2012)

Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΔΗΜΑΡ ΚΑΙ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ


Αυστηρή προειδοποίηση απηύθυνε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βουλευτής Αττικής, Βασίλης Οικονόμου, προς όλες τις πτέρυγες της Βουλής με αφορμή την απόσυρση της διάταξης για τον συμβιβασμό με τη Siemens από τον Υπουργό Οικονομικών.

«Η ΔΗΜΑΡ δεν παζαρεύει τις θέσεις της! Όλοι θα πρέπει να έχουν πολύ καλά στο μυαλό τους, πως δεν είναι τίποτα δεδομένο, αν δεν υπολογίζουν τη ΔΗΜΑΡ και τις θέσεις της», δήλωσε χαρακτηριστικά στην Ολομέλεια της Βουλής.

Καταγγελίες για μη σύννομη σύνθεση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου της Πολεμικής Αεροπορίας

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΔΙΕΥΘ. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ  ΕΛΕΓΧΟΥ
Αριθ. Πρωτ.
1612
Ημερομ. Κατάθεσης
13.09.12



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Υπουργό Εθνικής Άμυνας

Κύριε Υπουργέ,

Ο Σύλλογος Πτυχιούχων Υπαλλήλων Διοικητικού Οικονομικού ΥΠΕΘΑ καταγγέλλει ως μη σύννομη την σύνθεση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου ΓΕΑ με το σκεπτικό ότι τα δύο τακτικά μέλη του που ορίστηκαν με απόφαση προηγούμενου Υπουργού Εθνικής Άμυνας (Φ.476/ΑΔ.568226/Σ.329/27-12-11/ΓΕΑ/Β5), δεν επελέγησαν ( όπως προβλέπεται από το Νόμο 3839/10 και τις  μεταβατικές διατάξεις του άρθρου πέμπτου ),από τον ενιαίο πίνακα των 10 υπαλλήλων με τον περισσότερο χρόνο άσκησης καθηκόντων Διευθυντού –Υποδιευθυντού. Εάν ευσταθούν οι εν λόγω καταγγελίες η ανωτέρω Υπουργική Απόφαση πρέπει να ακυρωθεί  με ότι αυτό συνεπάγεται για τις εκδοθείσες από 27-12-11 και εντεύθεν αποφάσεις του μη σύννομου Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Παράλληλα οφείλετε να επιλέξετε όπως ορίζει ο νόμος τα  δύο τακτικά μέλη  του Υπηρεσιακού Συμβουλίου από τον ενιαίο πίνακα των 10 αρχαιότερων την 27-12-11 στην άσκηση καθηκόντων  Διευθυντών -Υποδιευθυντών Πολιτικών Υπαλλήλων του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας προκειμένου να υπάρξει σύννομο υπηρεσιακό συμβούλιο και να επανεξεταστούν όλες οι αποφάσεις από 27-12-11 και να εκδοθούν εκ νέου προκειμένου να μην είναι αυτές διαβλητές.

Κατόπιν όλων αυτών,

Ερωτάστε:
1. Ευσταθούν οι καταγγελίες για μη σύννομη σύνθεση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου ΓΕΑ;
2. Εάν ναι θα προβείτε άμεσα στην ακύρωση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης και θα εκδώσετε νέα με επιλογή των δύο τακτικών μελών του υπηρεσιακού συμβουλίου από τον πίνακα των 10 υπαλλήλων με τον περισσότερο χρόνο άσκησης καθηκόντων Διευθυντή – Υποδιευθυντή όπως αυτό υφίστατο την 27 – 12 -11 ώστε να αποκατασταθεί η νομιμότητα;  


ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ  

               ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
                                                                                                                              
                                                                                                                             ΜΑΡΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗ

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΒΟΥΔΟΥΡΗΣ


ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΚΟΥ


Στον αέρα η μεταφορά των μαθητών παρά τις προειδοποιήσεις

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΔΙΕΥΘ. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ  ΕΛΕΓΧΟΥ
Αριθ. Πρωτ.
1611
Ημερομ. Κατάθεσης
13.09.12



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Υπουργό Εσωτερικών
         Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού


Κύριοι Υπουργοί,

Ήδη από τον περασμένο Γενάρη είχαμε ενημερώσει τους αρμόδιους Υπουργούς στη Βουλή (Αρ. Πρωτ. 10.01.2012) για τα προβλήματα που υπήρχαν στη ανάθεση των αρμοδιοτήτων της μεταφοράς των μαθητών από και προς τα σχολεία τους στους Δήμους. Η άρνηση των τότε Υπουργών να αποδεχτούν την πραγματικότητα και τα προβλήματα που δημιούργησε και σε αυτό τον τομέα η προχειρότητα και η βιασύνη του «Καλλικράτη», προκαλεί σήμερα πλέον μεγάλη αναστάτωση στους γονείς και στα παιδιά που βλέπουν στην έναρξη της σχολικής χρονιάς να μην υπάρχουν λεωφορεία για να αναλάβουν το έργο της μεταφοράς των μαθητών από και προς τα σχολεία τους. Με προσωπικές σας ενέργειες κύριε Υπουργέ επαναφέρατε και πάλι τις εν λόγω αρμοδιότητες στις Περιφέρειες πριν από λίγες μέρες, χωρίς όμως να υπάρχει πλέον ο απαραίτητος χρόνος για την επίλυση του προβλήματος, ζήτημα που προσπαθήσατε να αντιμετωπίσετε με την πρόβλεψη παράτασης των προηγούμενων συμβάσεων μέχρι τον Ιούνιο του 2013 με την προϋπόθεση ότι οι ανάδοχοι θα δεχτούν μείωση του κόστους τουλάχιστον 17% σε σχέση με το κόστος που είχε διαμορφωθεί τον Ιούνιο του 2012! Σε περίπτωση αδυναμίας του αναδόχου να ανταποκριθεί στο έργο με βάσει το νέο απομειωμένο κόστος, δίδεται η δυνατότητα απευθείας ανάθεσης κατόπιν διαπραγμάτευσης και χωρίς προκήρυξη και με το νέο κοστολόγιο από τις Οικονομικές Επιτροπές των Περιφερειών! Όπως πληροφορούμαστε η όλη αντιμετώπιση της διαδικασίας έχει προκαλέσει επιπρόσθετες καθυστερήσεις καθώς αναπτύσσεται ένας νέος γραφειοκρατικός κύκλος μείξης αρμοδιοτήτων μεταξύ των Περιφερειών και των Δήμων, ενώ επιπρόσθετα προβλήματα εκτιμούμε ότι θα προκληθούν στην διάθεση των σχετικών κονδυλίων προς τους αναδόχους. Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά θα υπάρχουν Δήμοι των οποίων ο προϋπολογισμός θα επιβαρύνεται από το έργο της μεταφοράς των μαθητών και Δήμοι των οποίων το βάρος θα αναλάβουν οι Περιφέρειες, ενώ η μη διευθέτηση οριστικά του θέματος θα οδηγήσει σε επανάληψη του ίδιου προβλήματος την επόμενη σχολική χρονιά όταν και πάλι θα υπάρξουν Δήμοι που δεν θα μπορέσουν να ολοκληρώσουν τις σχετικές διαδικασίες ελλείψει ενδιαφερομένων αναδόχων. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Δήμου Μεγάρων όπου οι γονείς του 6ου Δημοτικού Σχολείου αναζητούν εναγωνίως απαντήσεις στο ποιος τελικά έχει την ευθύνη για την μεταφορά των παιδιών τους στην άλλη άκρη της πόλης, όπου άλλες κωλυσιεργίες της κεντρικής διοίκησης έχουν αναγκάσει τα παιδιά τους να μετακινούνται καθημερινά για να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους όπως έχουμε ήδη επισημάνει στη Βουλή (Αρ. Πρωτ. 22039/31.08.2011).

Κατόπιν όλων αυτών,

Ερωτάστε:
1. Σε πόσους και σε ποιους Δήμους της χώρας δεν έχει ακόμα εξευρεθεί λύση στο ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών;
2. Πότε εκτιμάτε ότι θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι σχετικές διαπραγματεύσεις μεταξύ των Περιφερειών και των υποψηφίων αναδόχων και πότε θα ξεκινήσει απρόσκοπτα η μεταφορά των μαθητών για την τρέχουσα σχολική χρονιά;
3. Πόσα είναι τα χρήματα που οφείλονται στους αναδόχους για την εκτέλεση του έργου της μεταφοράς των μαθητών κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά, πότε θα αποδοθούν τα οφειλόμενα σε αυτούς και τι ποσοστό αναδόχων δηλώνει ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στο έργο με βάση το νέο κοστολόγιο;
4. Τελικά σε ποιον ανήκει η αρμοδιότητα των μεταφορών των μαθητών από και προς τα σχολεία τους, ποιος και μέχρι πότε οφείλει να έχει ολοκληρώσει τις σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες για την επόμενη σχολική χρονιά (2013 – 2014);
5. Πώς κατανέμονται τα κονδύλια μεταξύ των Περιφερειών και των Δήμων με δεδομένο ότι στην εν λόγω απόφασή σας δεν προβλέπεται κάτι σχετικό με την κατανομή των κονδυλίων;   



                                                                             ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ  

                 ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ


ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΚΟΥ

Ο θεσμός των μετεγγραφών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (ειδικά για τους έχοντες σοβαρά προβλήματα υγείας)

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΔΙΕΥΘ. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ  ΕΛΕΓΧΟΥ
Αριθ. Πρωτ.
1610
Ημερομ. Κατάθεσης
13.09.12



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού


Κύριε Υπουργέ,

Επανερχόμαστε στο ζήτημα των μετεγγραφών των φοιτητών στα ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Αρ. Πρωτ. 12484/03.03.2011), καθώς είναι πολύ σοβαρά τα εμπόδια που δημιουργούνται ειδικά στους νέους και τις νέες που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας. Αν και κατανοούμε το σκεπτικό του νομοθέτη να περιορίσει τη «βιομηχανία» μετεγγραφών που δημιουργήθηκε τα προηγούμενα χρόνια, θεωρούμε άδικη την γενική απαγόρευση που νομοθετήθηκε προκειμένου να καλυφθεί η αδυναμία ελέγχου του αριθμού των μετεγγραφών. Η γενική και χωρίς εξαιρέσεις απαγόρευση των μετεγγραφών δημιουργεί αδικίες ειδικά στις περιπτώσεις που συντρέχουν σοβαρά προβλήματα υγείας.  Είναι σαφές ότι τα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ των μεγάλων πόλεων δεν μπορούν να απορροφήσουν το σύνολο των ενδιαφερομένων να φοιτήσουν σε αυτά. Είναι όμως εξίσου σαφές και επιβεβλημένο κατά τη γνώμη μας ότι πρέπει να υπάρχουν εξαιρέσεις και να δοθεί η δυνατότητα για πολύ ειδικούς λόγους σε φοιτητές με προβλήματα υγείας, να μετέχουν χωρίς περιορισμούς του αγαθού της ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης, δυνατότητα που δεν διασφαλίζεται τελικά από τις θέσεις που προβλέπονται για τις ειδικές κατηγορίες εισακτέων.

Κατόπιν όλων αυτών,

Ερωτάστε:

Προτίθεστε να επαναφέρετε το θεσμό των μετεγγραφών με πολύ αυστηρό πλαίσιο κριτηρίων και για πολύ ειδικές κατηγορίες φοιτητών ειδικά για όσους αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας;    




                                                                                      
ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ  

                 ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ


ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΚΟΥ

Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012

Στην Ολομέλεια της Βουλής η Βαθμολογική Εξέλιξη των Εθελοντών Μακράς Θητείας την Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου!

Στην Ολομέλεια της Βουλής την Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012 θα ζητήσει να ψηφιστεί η τροπολογία που κατέθεσε για την Βαθμολογική Εξέλιξη των Εθελοντών Μακράς Θητείας ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βουλευτής Αττικής, Βασίλης Οικονόμου, όπως δεσμεύτηκε κατά την συζήτηση για την Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για την μεταφορά του χρόνου  διενέργειας των κρίσεων των Στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων στην Επιτροπή Άμυνας της Βουλής.

Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012

Θα αναβαθμιστεί ο Ναύσταθμος της Σαλαμίνας;



ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΔΙΕΥΘ. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ  ΕΛΕΓΧΟΥ
Αριθ. Πρωτ.
231
Ημερομ. Κατάθεσης
11.09.12

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς : Υπουργό Εθνικής Άμυνας


Κύριε Υπουργέ,

Πολλά σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού αλλά και του Λιμενικού βρίσκονται παροπλισμένα λόγω βλαβών που προκλήθηκαν σε αυτά. Στις περισσότερες περιπτώσεις τα σκάφη αυτά μπορούν να επισκευαστούν και να επανέλθουν σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία από το Ναύσταθμο της Σαλαμίνας, με ελάχιστο πραγματικά κόστος για το ελληνικό κράτος. Το Πλοίο Ταχείας Μεταφοράς (ΠΤΜ) «Κέρκυρα» τύπου Zubr, όπου εκδηλώθηκε πρόσφατα πυρκαγιά μπορεί άμεσα να επισκευαστεί εκεί στον ειδικό χώρο του Ναυστάθμου από το υπάρχον προσωπικό και μπορούμε μάλιστα να προμηθευτούμε τα λάστιχα που χρειάζεται από την εγχώρια βιομηχανία εξοικονομώντας έτσι χρήματα και ενισχύοντας την ελληνική οικονομία. Αντίστοιχες παρεμβάσεις μπορούν να γίνουν και στα άλλα δύο παροπλισμένα Zubr ώστε το πολεμικό Ναυτικό να τα έχει και τα τέσσερα σε επιχειρησιακή ετοιμότητα. Παράλληλα στο Ναύσταθμο μπορεί να επισκευαστεί και η Πυραυλάκατος «Μυκόνιος» που βρίσκεται ήδη στο Ναύσταθμο, η οποία είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί για αρκετά ακόμα χρόνια. Ζωτικής σημασίας επίσης είναι η απόκτηση μονάδας υδρογόνου για την αναβάθμιση των υποβρυχίων στον Ναύσταθμο, ώστε να σταματήσουμε να προμηθευόμαστε το υδρογόνο σε βυτία από την Γερμανία επιβαρύνοντας σημαντικά τον κρατικό προϋπολογισμό. Ταυτόχρονα πληροφορούμαστε ότι υπάρχουν παροπλισμένα σκάφη του Λιμενικού που κατά πάσα πιθανότητα μπορούν να επανέλθουν σε επιχειρησιακή χρήση εάν επισκευαστούν στο Ναύσταθμο όπως γινόταν και στο παρελθόν, μεταθέτοντας έτσι στο μέλλον την ανάγκη προμήθειας καινούριων σκαφών. Προκειμένου τέλος να αναβαθμιστεί ο Ναύσταθμος και να μπορέσει επιτελέσει με σημαντικό οικονομικό όφελος για το ελληνικό δημόσιο όλες τις επισκευές που χρειάζονται, είναι επείγουσα ανάγκη να επισκευαστούν οι δεξαμενές του Ναυστάθμου, έργο το οποίο μπορούν να αναλάβουν άμεσα τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας, που χρειάζονται και αυτά να αναλάβουν έργα για να επιβιώσουν οικονομικά. Το επιπλέον προσωπικό που θα χρειαστεί ο Ναύσταθμος μπορεί να εξευρεθεί μέσω μετατάξεων συγκεκριμένων ειδικοτήτων εργαζομένων από άλλες υπηρεσίες του δημοσίου που δεν έχουν σήμερα αντικείμενο εργασίας, αφού εκτός των άλλων έχει να προσληφθεί καινούριο προσωπικό στο Ναύσταθμο περίπου 20 χρόνια.

Ερωτάται ο Υπουργός,

Προτίθεστε να υιοθετήσετε τις παραπάνω προτάσεις μας ώστε να αναβαθμιστεί ο Ναύσταθμος Σαλαμίνας εξοικονομώντας έτσι σημαντικούς πόρους για το ελληνικό κράτος και δίνοντας ουσιαστική ώθηση στην επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας;  

                                                                                       -Ο-
     ΕΡΩΤΩΝ  


                 ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
                                                                            ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ